BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 213
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Wtorek, 29 stycznia 2008
Giełdowe plany MAC-a odroczone
Kierownictwo Grupy Wydawniczej MAC podjęło decyzję o przesunięciu debiutu na warszawskiej giełdzie, wycofało także z Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny.
Wtorek, 29 stycznia 2008
Znak znowu skazany na sukces
Jak mówi Krzysztof Janiczek, szef biura prasowego Znaku, wydawca zaplanował, że nakład wyniesie „25 tys. egz. plus dodruki”. Zapewne zostały one zamówione zaraz po pierwszych reakcjach rynku, ale – jak twierdzi nasz rozmówca – „bardzo trudno jest oszacować ostateczny wynik, gdyż sprzedaż może wynieść między 50 tys. a 100 tys., a nawet 120 tys. egzemplarzy”. Niektórzy szacują nawet, że sprzedaż książki może osiągnąć poziom 300 tys. egz. Należy przypomnieć, że pierwotnie miała się ona ukazać …
Wtorek, 29 stycznia 2008
Rozmowa z Ewą Stokłosą – dyrektorem handlowym w HDS Polska
Jak przychody ze sprzedaży książek w państwa sieci kształtowały się na przestrzeni ostatnich lat? W roku 2005 było to 12,5 mln zł. Korygując dane zamieszczone w „Rynku książki w Polsce”, w roku 2006 wynosiły 13,4 mln zł, a na rok 2007 szacowane są na poziomie 14,7 mln zł . Są to, oczywiście, wstępne szacunki, ponieważ rozmawiamy w połowie stycznia. Czy do tych wyników wliczają państwo sprzedaż kolekcji? Nie, kolekcje wliczamy do prasy. Mówimy o sprzedaży …
Wtorek, 29 stycznia 2008
Burzliwa rynkowa kulminacja cyklu J.K. Rowling
– Pracę nad promocją i wprowadzeniem do sprzedaży „Insygniów Śmierci” rozpoczęliśmy na początku grudnia – mówi Monika Marianowicz, odpowiedzialna za akcję w sieci Empik. – Pracowaliśmy na materiałach otrzymanych od wydawnictwa oraz własnych – dodaje. Rzeczywiście, Empik zainwestował w prezentację książki w swoich salonach bardzo dużo pracy i zapewne środków finansowych. Z racji swojej dominującej pozycji na rynku detalicznej sprzedaży książek to właśnie imprezy organizowane przez należące do sieci salony przyciągały najwięcej klientów. To również …
Wtorek, 29 stycznia 2008
List Noworoczny prezesa Polskiej Izby Książki
Nowy Rok to dobry czas na podsumowanie tego, co było, i na podejmowanie noworocznych postanowień. W moim przekonaniu Polska Izba Książki znalazła się w swoistym punkcie zwrotnym – dużo zrobiliśmy, żyjemy w burzliwych czasach, możemy zrobić jeszcze więcej, o ile otrzymamy zdecydowane poparcie całego środowiska. Bowiem rodzaj zadań przed nami stojących przekracza możliwości dziewięciu osób z Rady PIK mimo ich dobrej woli. Swoją pracę na rzecz środowiska wykonujemy społecznie, poświęcając czas swoich firm. Możliwości nasze …
Wtorek, 29 stycznia 2008
Planowanie marketingowe w wydawnictwie – cz. 3
Równocześnie ze zbieraniem danych o segmencie rynku wydawniczego, na którym działa edytor, należy podjąć wysiłek zgromadzenia informacji o sposobie funkcjonowania samej firmy. Uzyskana w ten sposób wiedza pozwoli wskazać m.in. jej główne słabości, najważniejsze mocne strony, kluczowe dla obecnej pozycji konkurencyjnej porażki i sukcesy z przeszłości, nękające ją problemy, niespójności w podejmowanych działaniach itp. Ogromne znaczenie dla stworzenia właściwego planu marketingowego ma ponadto ocena uzyskanych wyników rynkowych i stopnia osiągnięcia założonych celów, zakresu dostosowania poszczególnych …
Wtorek, 29 stycznia 2008
Felieton
W hipermarketach zrobiło się kulturalnie. Bożonarodzeniowe dekoracje jeszcze gdzieniegdzie straszą spłowiałą sztuczną jedliną oplecioną chińskim zestawem migających lampek, ale to już czas przebrzmiały. Skończył się również czas wyprzedaży ciuchów, przeterminowanej wędliny, zeszłorocznych jarzyn i wschodnich zabawek na bateryjki. W hipermarketach nastał czas książki, a konkretnie dwóch: kolejnego „Harry’ego Pottera” J.K. Rowling i „Strachu” J.T. Grossa. Jednym słowem – frontem do klienta. Czy coś w tym złego? Ależ skąd!