BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 304
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 11 lipca 2011
„Wiemy, że czas to pieniądz, dlatego stwarzamy możliwość dokonywania szybkich zakupów. Teraz nasi użytkownicy będą mogli dokonywać płatności w systemie In-App Purchase za pomocą swojego konta w iTunes. Aby korzystać z tego udogodnienia, konieczne jest pobranie nowej wersji aplikacji. W App Store czeka już update Woblinka – z zupełnie nowym layoutem, funkcjonalnościami i systemem In-App” – informuje zespół e-księgarni Woblink.
Poniedziałek, 11 lipca 2011
Firma NetPress Digital, właściciel platformy z e-bookami i audiobookami Nexto.pl podpisała umowę z iTraff Technology. W ramach współpracy pełna oferta audiobooków i e-booków trafi do aplikacji SaveUp. Przypomnijmy, że SaveUp to program umożliwiającym wyszukiwanie książek na podstawie zdjęć ich okładek (tzw. fotoporównywarka). Aplikacja ta wyszukuje najkorzystniejsze oferty cenowe dla rozpoznawanych pozycji i pozwala na ich kupno za pośrednictwem księgarni internetowych. Wykorzystuje zaawansowaną technologię rozpoznawania zdjęć oraz aparat wbudowany w urządzenie mobilne. Dedykowana jest dla produktów …
Poniedziałek, 11 lipca 2011
Pożegnanie z Belloną Z końcem czerwca z pracą w oficynie żegna się Ewa Cieślak. W ostatnich latach w wydawnictwie pracowała w charakterze specjalisty ds. marketingu.
Poniedziałek, 11 lipca 2011
UOKiK zbadał polski rynek książki
Pod koniec czerwca Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłosił publicznie „Raport z badania rynku sprzedaży książek, muzyki i multimediów w Polsce”. O badaniu tym zrobiło się głośno już jesienią ubiegłego roku, a następnie w lutym, kiedy jego wyniki i wyciągnięte przez urzędników wnioski spełniły istotną rolę w wydaniu przez Urząd zakazu koncentracji sklepów internetowych Merlin.pl i Empik.com. Raport powstał na podstawie informacji zebranych od ponad 1000 podmiotów, w toku prowadzonego przez organ antymonopolowy w drugiej …
Poniedziałek, 11 lipca 2011
Niemcy i Rosja w 2010 roku
Wydawcy niemieccy odnotowali w 2010 roku wzrost sprzedaży o 1,5 proc., co oznacza, że po raz pierwszy wartość rocznych obrotów przekroczyła 10 mld euro. Wzrost wartości tamtejszego rynku książki ma miejsce już po raz siódmy z rzędu, najwyższy był w 2009 roku i wynosił blisko 4 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Do zwiększania przychodów coraz bardziej przyczyniają się elektroniczne produkty książkowe: w 2010 roku wartość sprzedaży książek drukowanych wzrosła zaledwie o 0,3 proc. Sprzedaż …
Poniedziałek, 11 lipca 2011
Kindle Direct Publishing
Łatwość, bezpośredniość, dochodowość – takich określeń używa koncern Amazon do opisania swojej najnowszej e-bookowej usługi, czyli Kindle Direct Publishing (KDP). Dzięki niej autorzy mogą samodzielnie publikować swoje książki (e-booki) w Amazon Kindle Store (w domenach amazon.com, amazon.co.uk i amazon. de). Książki opublikowane za pośrednictwem KDP można kupić pod postacią aplikacji Kindle na iPad, iPhone, iPod touch, komputery osobiste Windows i Apple, Blackberry i urządzenia Android oraz oczywiście na sam czytnik Kindle.
Poniedziałek, 11 lipca 2011
Powoli dociera do mojej świadomości, że te moje krótkie teksty zamieszczane na gościnnych łamach Biblioteki Analiz coraz bardziej ograniczane są sztywnym gorsetem tzw. „rynkowej bieżączki”. Niby wszystko w porządku, wszak profil pisma tego wymaga, ale z drugiej strony mam z tym coraz większy kłopot. Ile bowiem można ciągle o tym samym?!… Pewnie bez końca, wszak nie temat jest najważniejszy, lecz sposób jego potraktowania, a ten wiąże się zawsze i jedynie z inwencją i możliwościami piszącego. …