BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 336
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 24 września 2012
Poniedziałek, 24 września 2012
Poniedziałek, 24 września 2012
Poniedziałek, 24 września 2012
Poniedziałek, 24 września 2012
Poniedziałek, 24 września 2012
Zastosowanie nowego standardu ISTC
Stowarzyszenie Autorów i Wydawców „Polska Książka” jako jedna z dwunastu licencjonowanych agencji rejestracyjnych ISTC (International Standard Text Code) na świecie rozpoczęło rejestrację utworów wyrażonych w formie tekstu (drukowanego i elektronicznego) oraz nadawanie numerów ISTC.
Poniedziałek, 24 września 2012
Bookcrossing made in Poznań
Specjalnie przygotowane regały na książki staneły w centrum Poznania. W ramach projektu Miejski Regał Książkowy poznaniacy będą z nich mogli bezpłatnie brać książki, a także oddawać swoje. To autorski przepis mieszkańców stolicy wielkopolski na bookcrossing.
Poniedziałek, 24 września 2012
Środki dla wydawców muzycznych i kartograficznych
Ze względu na istnienie wyjątku w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych, sprzyjającego rozwojowi kultury i edukacji, lecz ograniczającego uzasadnione zyski wydawcy lub/i autora utworu: Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego. […]. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z pojedynczych egzemplarzy utworów przez krąg osób pozostających w związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego (art. 23 ust. 1–2), posiadaczom praw autorskich ustawowo zagwarantowano …
Poniedziałek, 24 września 2012
PR-owcy przed dylematem
Zmiany na rynku mediów, technologii i komunikacji nie mogły nie dotknąć i tej branży. W ciągu kilku lat do dyspozycji PR-owców oddane zostały narzędzia, które nagle poszerzyły możliwości promocji i kreowania wizerunku. Można wręcz powiedzieć, że rozwijająca się jak szalona elektronika nie zezwala tutaj choćby na minimum bierności – bezustannie musimy śledzić i analizować aktywność adresatów naszych działań. Z czego korzystają, by komunikować się z bliźnimi, jak to robią, kiedy, jakich do tego używają urządzeń, …
Poniedziałek, 24 września 2012
TV Państwowa
Czytam wypowiedź prezesa TVP Juliusza Brauna: „Wszyscy korzystamy z mediów, a bez mediów publicznych cały ten sektor byłby chory. Zniknęłyby treści, których nikt inny nie wnosi. Wobec tego, tak jak wszyscy płacimy na publiczna opiekę zdrowotną, tak wszyscy powinni płacić na media publiczne” (portal Money.pl, 10.09.2012).