BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 370
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Piątek, 13 grudnia 2013
Piątek, 13 grudnia 2013
Piątek, 13 grudnia 2013
Piątek, 13 grudnia 2013
Piątek, 13 grudnia 2013
Piątek, 13 grudnia 2013
Udana przemiana we Wrocławiu
Wrocławskie Targi Dobrych Książek, trwające przez pierwszy, ale przedłużony, bo od czwartku do niedzieli, weekend grudnia, mają długą tradycję i kilkakrotnie zmieniały już miejsce, ale zawsze odbywało się to w zabytkowych gmachach wrocławskiej starówki. Wpierw były w szacownym i zabytkowym ratuszu, potem przeniosły się do również zabytkowej Galerii Awangarda, aby w ostatnich latach zagościć w poklasztornych pomieszczeniach Muzeum Architektury. Jednak organizatorom, a jest to na dobrą sprawę miasto Wrocław, w imieniu którego działania wykonawcze prowadzi …
Piątek, 13 grudnia 2013
Łódzki Salon ma perspektywy
Po raz trzeci odbył się Salon Ciekawej Książki – targi książki w Łodzi. Jak zapewniają organizatorzy, jest to najważniejsza impreza branży wydawniczej w regionie łódzkim. W tym roku uczestniczyło w niej ponad 50 wystawców.
Piątek, 13 grudnia 2013
Dlaczego, kiedy i na czym czyta?
Postęp z każdym miesiącem przynosi światu nowe narzędzia do rozwiązywania znanych problemów. Z tym faktem trudno dyskutować. Różnimy się jednak znacząco pod względem przyswajania tych narzędzi, dzieląc się na tzw. ‘early adopterów’, którzy sięgają po nowe narzędzia wcześniej niż inni, aż po tzw. grupę ‘laggards’ – wycofanych do defensywy zwolenników dawnego porządku rzeczy. Problem ten naświetla Geoffrey A. Moore w swoistej „biblii” marketingu innowacji „Przeskoczyć przepaść”, wydanej po polsku nie tak dawno nakładem wydawnictwa Helion. 
Piątek, 13 grudnia 2013
Rynek komiksu w Polsce
Nie ma chyba na rynku książki w Polsce segmentu, który byłby zdominowany przez jednego gracza w takim stopniu. W sektorze „historyjek z dymkiem” Egmont dzieli i rządzi. I tak jest od lat kilkunastu. Nawet w najlepszych latach PWN nie miał takiej pozycji w dziedzinie słowników i encyklopedii. Co i rusz podgryzał go a to Kurpisz (z encyklopediami), a to Wilga (ze słownikami). Nawet w internecie dawny potentat sobie nie pohulał, bo skutecznie spacyfikowała go nieznana …