BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 384
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki). Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 23 czerwca 2014
Poniedziałek, 23 czerwca 2014
Poniedziałek, 23 czerwca 2014
Po konferencji naukowej w Łobzie
W połowie maja odbyła się dwudniowa konferencja zatytułowana „Książka dobrem kultury i źródłem wiedzy” zorganizowana przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Księgarzy z siedzibą w Łobzie oraz Wydział Filologiczny Uniwersytetu Szczecińskiego. Konwencja uzyskała prestiżowy honorowy patronat prezydenta Bronisława Komorowskiego i wpisała się w obchody księgarskiego jubileuszu „650 lat w służbie książki”. W konferencji wzięli udział naukowcy z Uniwersytetów w Szczecinie, Gdańsku i Poznaniu oraz z innych uczelni, a także goście z Chorwacji, Hiszpanii i Ukrainy oraz przedstawiciele PIK i …
Poniedziałek, 23 czerwca 2014
Facebook najlepszym przyjacielem wydawcy?
Czy można zignorować liczącą tylko w Polsce 12 mln internautów społeczność, a szczególnie 3,6 mln jej członków, określających się jako czytelnicy książek? Z punktu widzenia działu marketingu w dowolnym wydawnictwie byłoby to co najmniej ryzykowne. Czy warto skierować główne działania marketingowe na ten jakże pociągająco prezentujący się portal? Nie mniej kontrowersyjna opcja. Jak zatem znaleźć złoty środek i skutecznie wykorzystać pozornie bezpłatne narzędzie komunikacji z czytelnikami?
Poniedziałek, 23 czerwca 2014
Raport z panelu internetowego cz. 2
Kontynuujemy analizę wyników kolejnej odsłony projektu badawczego „Kierunki i formy transformacji czytelnictwa w Polsce” realizowanego w latach 2013-2014 przez Polska Izbę Książki i współfinansowanego przez MKiDN. W omawianym poniżej raporcie znalazło się zatem cząstkowe opracowanie rezultatów dwóch fal „badania dłuższego panelowego dotyczącego zwyczajów czytelniczych, realizowanego metodą internetowych wywiadów kwestionariuszowych”. Warto przypomnieć, że badanie objęło wyselekcjonowaną grupę internautów, których można określić jednocześnie mianem intensywnych czytelników.
Poniedziałek, 23 czerwca 2014
Rynek książki w Chinach 2014
Taki tytuł nosi najnowsze opracowanie biura zagranicznego Frankfurckich Targów Książki w Pekinie czyli Buchinformationszentrum (BIZ). Raport składa się z trzech części stanowiących przegląd wydarzeń z ostatnich lat.
Poniedziałek, 23 czerwca 2014
Zaczyna się tak samo jak Sienkiewiczowskie „Ogniem i mieczem”, tylko data inna. „Rok 2013 był to dziwny rok, w którym rozmaite znaki na niebie i ziemi zwiastowały jakoweś klęski i nadzwyczajne zdarzenia”. Nikomu by w głowie nie postało, że do rangi takiego „nadzwyczajnego zdarzenia” urośnie knajpiany dyskurs wokół losów i kondycji ojczyzny, toczony pomiędzy pana Henrykowym prawnukiem Bartłomiejem Sienkiewiczem a Markiem Belką, człowiekiem co prawda bez tak szacownych korzeni, ale za to z profesorskim tytułem. …