BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 387
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 4 sierpnia 2014
Poniedziałek, 4 sierpnia 2014
Poniedziałek, 4 sierpnia 2014
Poniedziałek, 4 sierpnia 2014
Poniedziałek, 4 sierpnia 2014
Poniedziałek, 4 sierpnia 2014
Poniedziałek, 4 sierpnia 2014
Raport o światowym przemyśle wydawniczym
Internacjonalizacja, przejęcia wydawnictw, globalne rynki wzrostowe, nośniki drukowane kontra elektroniczne: globalna struktura branży zmienia się radykalnie. Kierunki tych zmian opisuje światowej sławy analityk rynku wydawniczego Rüdiger Wischenbart w najnowszym raporcie „Global Trends in Publishing”. Wynika z niego, że przemysł książkowy jest największą spośród branż zajmujących się produkcją mediów i treści rozrywkowych. 
Poniedziałek, 4 sierpnia 2014
Papierowe nowości
W lipcowym numerze „Przeglądu Papierniczego” zamieszczono szereg interesujących informacji o nowych wydarzeniach i rozwiązaniach w sferze papieru i poligrafii.
Poniedziałek, 4 sierpnia 2014
Możliwy renesans publikacji okołoedukacyjnych
Wprowadzone od nowego roku szkolnego zmiany w egzaminie maturalnym, i tym z języka polskiego, i tym z innych przedmiotów, nie zlikwidują wszystkich czynników wpływających na spadek zainteresowania młodzieży książkami i czytaniem. Jednak, co bardzo istotne, może zostać znacząco osłabiony przekaz, który do tej pory wpajany był przez szkolny system, że literatura winna być czytana według jakiegoś odgórnego klucza, że nieuprawnione są wszelkie wnioski i skojarzenia płynące z lektury, jeśli są własne, a nie narzucone przez …
Poniedziałek, 4 sierpnia 2014
Oto krótka i nader intensywna historia pracy Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie dofinansowywania podręczników akademickich za obecnej władzy. Zaczyna się od mojego pytania zadawanego MNiSW regularnie przez ostatnie dwa lata (sic!): – Jakie ze strony państwa są warunki merytoryczne i finansowe wydawania podręczników akademickich w Polsce? – Odpowiedzi, które otrzymuję (a jakże), jednoznacznie sugerują: „Odwal się pan! Mamy poważniejsze sprawy na głowie niż zajmowanie się podręcznikami dla studentów”. Oto próbki: