BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 414
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
środa, 9 grudnia 2015
Rozmowa z Kamilą Kanafą, Marią Kabat i Magdą Cabajewską, właścicielkami Agencji Literackiej Macadamia.
Czy na początku wystarczył entuzjazm i zebrane wcześniej doświadczenie, czy też założenie agencji wiąże się z inwestycjami kapitałowymi, kredytami, szukaniem udziałowców? Kluczem do wszystkiego jest doświadczenie, bo agencja literacka bazuje głównie na wiedzy agentów - to jest największy kapitał firmy. I choć pozornie mogłoby się wydawać, że koszty są minimalne, bo do zasadniczej działalności wystarczą e-mail i telefon, to jednak koszty finansowe również są, i to niemałe - dużo kosztują wyjazdy na targi zagraniczne, a …