BIBLIOTEKA ANALIZ
nr Biblioteka Analiz nr 516 (3/2020)
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki). Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 17 lutego 2020
1 lutego uległ zamianie adres siedziby Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego i wydawnictwa Adamada. Obecnie oficyny mieszczą się przy Al. Grunwaldzkiej 413 w Gdańsku.
Poniedziałek, 17 lutego 2020
ROZMOWA Z ZOFIĄ STRZYŻ, DYREKTOR PROJEKTU POZNAŃSKICH TARGÓW KSIĄŻKI
– Pierwsza edycja Poznańskich Targów Książki odbyła się w marcu ubiegłego roku, ale zupełnie nie miała charakteru premiery. Była to pierwsza edycja z nową nazwą, chociaż tak naprawdę jest kontynuacją dwóch tradycyjnych imprez targowych w Poznaniu – Poznańskich Targów Książki Naukowej i Popularnonaukowej oraz Poznańskich Spotkań Targowych – Książka dla Dzieci, Młodzieży i Rodziców. Czy w pani ocenie ta zmiana wypadła […]
Poniedziałek, 17 lutego 2020
PIERWSZA TAKA KONFERENCJA W POLSCE
W tym roku po raz pierwszy Poznańskim Targom Książki (6-7 marca) towarzyszyć będzie Book Marketing – cykl szkoleń i prelekcji dla branży książkowej. To doskonała okazja do podniesienia swoich kompetencji w zakresie promocji i sprzedaży książek, marketingu wydawniczego czy reklamy wydarzeń literackich. Konferencja Book Marketing to dwudniowe wydarzenie, podczas którego specjaliści PR i marketingu oraz pisarze i naukowcy skupią się […]
Poniedziałek, 17 lutego 2020
Platforma Allegro planuje w tym roku wydać miliard zł na inwestycje, które mają podnieść jakość obsługi kupujących i sprzedających. Handlowy gigant chce, by do końca 2020 roku na Allegro znalazło się 200 mln ofert (na koniec 2019 roku było ich 130 mln), a liczba sprzedawców zwiększyła się o 20 proc. Jak podsumowuje Allegro, dynamicznie rośnie […]
Poniedziałek, 17 lutego 2020
Poczta Polska przedstawiła znowelizowaną strategię na lata 2020-2024. Firma dynamicznie rozwija sprzedaż towarów poza pocztowych i obecnie jest drugą największą, po Empiku, siecią detalicznej sprzedaży i dystrybucji książek. Jako przykład, podczas prezentacji nowej strategii, podano sprzedaż w punktach Poczty Polskiej 50 tys. egz. książek Olgi Tokarczuk. Państwowy operator planuje rozwój sieci odbioru. Obecnie Poczta Polska […]
Poniedziałek, 17 lutego 2020
Legimi, serwis specjalizujący się w abonamentowym udostępnianiu e-booków i audiobooków, uruchomił sprzedaż książek papierowych z rabatami sięgającymi 50 proc. Oferta skierowana jest do stałych użytkowników serwisu i jednocześnie członków Klubu Mola Książkowego, którzy zbierają punkty lojalnościowe m.in. za rejestrację, pobranie aplikacji, korzystanie z abonamentu i wymieniają je na rabaty w trakcie zakupów, obniżając cenę produktu […]
Poniedziałek, 17 lutego 2020
WYBORY POLAKÓW
Empik już po raz 21. przyznał nagrody Bestsellery Empiku. Tegoroczna gala odbyła się 4 lutego w studiu Transcolor w podwarszawskich Szeligach, gdzie realizowane są programy telewizyjne. Transmisję na antenie TVN obejrzało blisko 4,5 mln widzów i 0,5 mln w mediach społecznościowych. Jak komentują organizatorzy, to najlepszy wynik z dotychczasowych transmisji tego wydarzenia, obecnego na antenie […]