BIBLIOTEKA ANALIZ
nr Biblioteka Analiz nr 519 (6/2020)
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Wtorek, 31 marca 2020
ROZMOWA Z ANNĄ PRYMAKOWSKĄ, PREZES ZARZĄDU I AGNIESZKĄ WÓJCIK, CZŁONKIEM ZARZĄDU MERLIN GROUP S.A.
– Rozmawiamy w trudnym czasie, kiedy epidemia koronawirusa sparaliżowała życie w całym kraju. Handel stacjonarny w naszej branży praktycznie przestał istnieć. Jak sytuacja wpływa na państwa e-sklepy? ANNA PRYMAKOWSKA: – Model biznesowy e-commerce […]
Wtorek, 31 marca 2020
TRZY ŚWIATY: FICTION, NON-FICTION I DLA DZIECI
W Polsce 11. tydzień 2020 roku przyniósł zamknięcie szkół, galerii handlowych, znacznej części księgarń, a tydzień 12. to coraz mocniejsza izolacja tak księgarń stacjonarnych (i bibliotek), jak i konsumentów. Panel BookScan Polska zanotował w tych […]
Wtorek, 31 marca 2020
CZAS DAĆ TYTUŁOM DRUGĄ SZANSĘ
Cały rynek wydawniczy kręci się wokół nowości. Wydawcy chwalą się premierami, księgarnie eksponują nowe tytuły, blogerzy biorą tylko świeże propozycje, czytelnicy krążą po targach książki żądni NOWEGO. W niektórych kategoriach […]
Wtorek, 31 marca 2020
JAPONIA NA POLSKIM RYNKU WYDAWNICZYM
W internecie znalazłem zdanie, że Japonia kojarzy się z kwitnącą wiśnią, zieloną herbatą i sushi. To trzy symbole tego kraju, który Polakom wydaje się być niezwykle egzotyczny i daleki. Skoro jednak tradycja picia herbaty […]
Wtorek, 31 marca 2020
RAPORT DAYMAKERINDEX 2020
Polskie sklepy postawiły na obsługę, ale słabiej niż dotychczas wypadły pod tym względem sieci księgarskie – wynika z najnowszego badania Daymakerindex dotyczącego jakości obsługi klienta. Metoda pomiaru to „mystery shopping”, […]