BIBLIOTEKA ANALIZ

nr Biblioteka Analiz nr 639 (7/2025)
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki). Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Wtorek, 15 kwietnia 2025
Dziennikarze amerykańskiego magazynu „The Atlantic” ujawnili, że Meta (wcześniej firma Facebook) należąca do Marka Zuckerberga, użyła milionów spiraconych książek do nauki sztucznej inteligencji. Skorzystano z nielegalnego repozytorium plików LibGen („Library […]
Wtorek, 15 kwietnia 2025
Słuchanie muzyki, czytanie książek i korzystanie z serwisów streamingowych
Narodowe Centrum Kultury pod koniec 2023 roku przeprowadziło badanie dotyczące aktywności kulturalnych Polaków. Jak z niego wynika, najbardziej popularne są przede wszystkim wizyty w kinach oraz w bibliotekach, obiektach historycznych […]
Wtorek, 15 kwietnia 2025
Smartfony, tablety, laptopy powinny być objęte opłatą
Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA) może liczyć na odszkodowanie od skarbu państwa z tego tytułu, że opłata reprograficzna nie obejmuje m.in. smartfonów, laptopów i tabletów. […]
Wtorek, 15 kwietnia 2025
Rozmowa z KATARZYNĄ SENDECKĄ, redaktorką naczelną i dyrektorką zarządzającą, i KAMILEM PAWŁOWSKIM, dyrektorem sprzedaży Wydawnictwa Harde
W ostatnich miesiącach nastąpiły zmiany w zespole Wydawnictwa Harde należącym do Grupy ZPR Media. Do zespołu dołączyły Daria Armańska jako Head of Marketing and Promotion oraz Agnieszka Asenkowicz jako Social […]
Wtorek, 15 kwietnia 2025
Likwidacja kolejnych księgarń stacjonarnych w Polsce na początku 2024 roku i list otwarty księgarzy z apelem o podjęcie rozmów w celu ratowania polskiego księgarstwa i czytelnictwa spotkały się z szerokim […]
Wtorek, 15 kwietnia 2025
Kolejny etap zmian w strukturze organizacyjnej Wydawnictwa Literackiego. W kwietniu powołano dział marketingu, którego dyrektorką została Anna Kędzierska oraz dział sprzedaży, w którym kierownictwo objęła Maja Jackowska. Dział marketingu został […]
Wtorek, 15 kwietnia 2025
Grupa Wydawnictwa Poznańskiego, działająca na rynku wydawniczym od 2012 roku, wkracza w kolejny etap rozwoju. Nowa strategia na lata 2025–2028 zakłada intensywny rozwój i wzmocnienie trzech kluczowych imprintów: Wydawnictwa Poznańskiego […]
Wtorek, 15 kwietnia 2025
– Instytut Książki w drugiej połowie ubiegłego roku zlecił Polskiej Sieci Ekonomii przeprowadzenie badania i przygotowanie raportu na temat polskiego rynku książki. Z raportu wynika, że rynek ten znajduje się […]
Wtorek, 15 kwietnia 2025
Jak informowaliśmy, 13 lutego podczas konferencji w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłoszono powołanie Zespołu ds. pola literackiego. W skład zespołu weszli: Agata Diduszko-Zyglewska – przewodnicząca (MKiDN), Edyta Wiśniewska – […]
Wtorek, 15 kwietnia 2025
9 kwietnia w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego odbyło się spotkanie organizacji tworzących rynek książki, wcześniej zapowiadane jako Okrągły Stół Polskiego Rynku Książki. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele i przedstawicielki: […]