RECENZJE
ROZWIŃ WSZYSTKIE
Czwartek, 20 maja 2010
Ewa D. Białek
Współczesna szkoła jest miejscem, gdzie „pustemu dziecku” nalewany jest olej do głowy, choć dziecko jest „pełne” – energii, zabawy, kreatywności. Gdyby szkoła pobudzała naturalną ciekawość, zainteresowania i kreatywność dzieci, mówiła im, jak ważne są, jakie są lub mogą się stać, a mniej to, co robią i czego się nauczą – świat byłby lepszy. Jeśli szkoła […]
Czwartek, 20 maja 2010
Ewa Skorek (red.)
Na czym polegają zaburzenia rozwoju dzieci? Kiedy należy zacząć się martwić? Czy już wtedy, gdy dziecko brzydko rysuje? Nie potrafi się skoncentrować? Jego ruchy są niezgrabne, zamaszyste i mało precyzyjne? Gdy dziecko jest nadpobudliwe? Ssie palec, dłubie w nosie, kręci loki, ogryza paznokcie? Ma problemy z zapinaniem guzików, wiązaniem butów? Ważnym sygnałem są zawsze oceny […]
Czwartek, 20 maja 2010
Krystyna Bieluga
Jeśli rodzicom i nauczycielom zależy na rozwoju dziecka, a nie tylko na powiększaniu jego wiedzy, powinni wiedzieć, w jaki sposób funkcjonują procesy poznawcze młodego człowieka. Wtedy dopiero można stworzyć dziecku najlepsze warunki do nauki, do poznawania świata, do rozwoju. I o tym jest ta książka. Znajdziemy tu odpowiedzi na pytania, z czego składa się inteligencja […]