RECENZJE
ROZWIŃ WSZYSTKIE
Poniedziałek, 23 maja 2011
Łukasz Henel
Filozofia jest nam potrzebna, na codzień i od święta. W jaki sposób może się przydać w ekologii, nauce, gospodarce i… w urzędzie? Łukasz Henel, omawiając poglądy mędrców, stara się przełożyć je na nasze współczesne problemy. Czy ludzie uwięzieni w platońskiej jaskini mają z nami coś wspólnego? Na czym polega „uporządkowanie” świata według Arystotelesa? Czy szczęście […]
Czwartek, 12 sierpnia 2010
Bogusław Śliwerski (red.)
Kiedy kończy się edukacja tradycyjna, a zaczyna alternatywna? Jaki rodzaj edukacji może być zaliczony do edukacji alternatywnej? Czy są jakieś cechy wspólne dla wszystkich tych, którym przypisuje się alternatywność edukacyjnego działania? Na czym polega dylemat nowoczesnego wychowania? Co to znaczy wychowywać człowieka? Skąd edukacja alternatywna czerpie inspiracje? Jakie przeszła przemiany? Piszą o tym autorzy tej […]
Czwartek, 20 maja 2010
Moss Taylor i Norman Arlott
Książka zawiera opisy upodobań, miejsc występowania i rysunki ptaków. Zwierzaki są uporządkowane kolorystycznie, od finezyjnie ubarwionych do tych mniej rzucających się w oczy, ale równie ciekawych. Dzięki zebranym przykładom będziemy mogli zidentyfikować poszczególne gatunki na spacerze w parku, na ulicy, w lesie, czy też w stawie np. jeżeli widzimy kaczkę to może być zarówno różaniec, […]
Czwartek, 20 maja 2010
Barbara Ogrodowska
Książka prezentuje polskie święta w dwóch językach, po polsku i po angielsku, co może pomóc obcokrajowcom poznać lepiej naszą kulturę. Ciekawe ilustracje i zdjęcia nadają barwy. Książka będzie nam przypominać o świętach, a często także uświadamiać, co tak naprawdę świętujemy.
Czwartek, 20 maja 2010
Ewa D. Białek
Współczesna szkoła jest miejscem, gdzie „pustemu dziecku” nalewany jest olej do głowy, choć dziecko jest „pełne” – energii, zabawy, kreatywności. Gdyby szkoła pobudzała naturalną ciekawość, zainteresowania i kreatywność dzieci, mówiła im, jak ważne są, jakie są lub mogą się stać, a mniej to, co robią i czego się nauczą – świat byłby lepszy. Jeśli szkoła […]
Czwartek, 20 maja 2010
Ewa Skorek (red.)
Na czym polegają zaburzenia rozwoju dzieci? Kiedy należy zacząć się martwić? Czy już wtedy, gdy dziecko brzydko rysuje? Nie potrafi się skoncentrować? Jego ruchy są niezgrabne, zamaszyste i mało precyzyjne? Gdy dziecko jest nadpobudliwe? Ssie palec, dłubie w nosie, kręci loki, ogryza paznokcie? Ma problemy z zapinaniem guzików, wiązaniem butów? Ważnym sygnałem są zawsze oceny […]
Czwartek, 20 maja 2010
Krystyna Bieluga
Jeśli rodzicom i nauczycielom zależy na rozwoju dziecka, a nie tylko na powiększaniu jego wiedzy, powinni wiedzieć, w jaki sposób funkcjonują procesy poznawcze młodego człowieka. Wtedy dopiero można stworzyć dziecku najlepsze warunki do nauki, do poznawania świata, do rozwoju. I o tym jest ta książka. Znajdziemy tu odpowiedzi na pytania, z czego składa się inteligencja […]