Wznowienie – zmienione i poprawione – wydanego po raz pierwszy w 2012 roku wspaniałego przewodnika po świecie materiałów krawieckich, poszukiwanego w środowisku projektantów mody, ale z pewnością też wśród profesjonalnych, jak i amatorskich twórców pięknych kreacji, zarówno damskich, jak i męskich. Podtytuł, brzmiący „Podręcznik kreatywnego doboru tkanin dla projektantów”, w pełni oddaje treść tej wyjątkowej pracy.
Amerykańska autorka z Kalifornii, wspierana przez Jamesa B. Warshella, „męża, przyjaciela, doradcę i mentora, eksperta w dziedzinie produkcji i handlu odzieżą”, stworzyła rzeczywistą encyklopedię wszystkiego, z czego dzisiaj projektanci i krawcy tworzą modne kreacje. A są to piękne produkty o równie pięknych nazwach, jak chociażby batyst, organdyna, challis, żorżeta, brokat, adamaszek, welwet, aksamit czy oxford lub oxford pinpoint i wiele, wiele innych. Dzięki wydawnictwu, które znane jest z edycji najpiękniejszych książek o sztuce i designie i podjęło się opracowania polskiej wersji międzynarodowego przeboju, nasz świat mody ma otwartą drogę do wyboru najpiękniejszych i najbardziej odpowiednich materiałów.
A przy tym szczególną uwagę zwraca się na kwestie ekologiczne i klimatyczne: „zaprojektuj odzież tak, aby w przyszłości mogła być wykorzystana jako surowiec. Projektuj dla przyszłości”. Dlatego w rozdziale o futrach czytamy, że „ponowne wykorzystanie prawdziwych futer pochodzących z odzieży używanej może być najrozsądniejszym rozwiązaniem dla projektanta, który nie chce się przyczyniać do zabijania zwierząt ani stosować materiałów produkowanych z nieodnawialnych surowców metodami wywołującymi zanieczyszczenie środowiska”. I jeszcze uznanie dla tłumaczki za sprawne poruszanie się w gąszczu fachowych nazw i terminów.