Czwartek, 15 lipca 2010
WydawcaImpuls
AutorMonika Jaworska-Witkowska
Recenzent(hab)
Miejsce publikacjiKraków
Rok publikacji2009
Liczba stron584


„Dawno już nie czytałem tak znakomitej rozprawy
naukowej, której efektem będzie niewątpliwie
przełom w metodologii odczytywania tekstów
z zakresu humanistyki (…). Autorka twórczo przeszukuje
archiwum kultury dla pedagogów, wyłuskując
z literatury pięknej, literaturoznawstwa i współczesnych
studiów filozoficznych i pedagogicznych
niedostrzegane w swej imperatywnej wartości fragmenty,
zachęcając nas zarazem do zanurzenia się
w nich i »wyłowienia pereł« niezwykle trafnie cytowanych
myśli. Tworzy w ten sposób własne pasaże myśli” – napisał o tej
imponującej i wielowątkowej pracy prof. Bogusław Śliwerski.

Autorka, humanistka z krwi i kości, wie, czego dziś najbardziej potrzebuje
pedagogika. Pisze, dlaczego warto zażegnać widmo „końca
kultury uczenia się” i jak bardzo istotne jest wypracowanie kulturowej
koncepcji pedagogiki, skupiającej swoją uwagę na jakości czytania.

Ta książka, niełatwa w odbiorze i wymagająca skupienia, jest bardzo
ważnym źródłem dla pedagogów, badaczy kultury i teoretyków
sztuki. „To wielkie wietrzenie pedagogiki. Widać na to już czas. Czas
na pedagogów intelektualistów, a nie tylko teoretyków, czas na pedagogiczne
idee, a nie tylko rekonstrukcje” – chwalą książkę znawcy tematu.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ