Czwartek, 15 lipca 2010
WydawcaImpuls
AutorMonika Jaworska-Witkowska
Recenzent(hab)
Miejsce publikacjiKraków
Rok publikacji2009
Liczba stron584


„Dawno już nie czytałem tak znakomitej rozprawy
naukowej, której efektem będzie niewątpliwie
przełom w metodologii odczytywania tekstów
z zakresu humanistyki (…). Autorka twórczo przeszukuje
archiwum kultury dla pedagogów, wyłuskując
z literatury pięknej, literaturoznawstwa i współczesnych
studiów filozoficznych i pedagogicznych
niedostrzegane w swej imperatywnej wartości fragmenty,
zachęcając nas zarazem do zanurzenia się
w nich i »wyłowienia pereł« niezwykle trafnie cytowanych
myśli. Tworzy w ten sposób własne pasaże myśli” – napisał o tej
imponującej i wielowątkowej pracy prof. Bogusław Śliwerski.

Autorka, humanistka z krwi i kości, wie, czego dziś najbardziej potrzebuje
pedagogika. Pisze, dlaczego warto zażegnać widmo „końca
kultury uczenia się” i jak bardzo istotne jest wypracowanie kulturowej
koncepcji pedagogiki, skupiającej swoją uwagę na jakości czytania.

Ta książka, niełatwa w odbiorze i wymagająca skupienia, jest bardzo
ważnym źródłem dla pedagogów, badaczy kultury i teoretyków
sztuki. „To wielkie wietrzenie pedagogiki. Widać na to już czas. Czas
na pedagogów intelektualistów, a nie tylko teoretyków, czas na pedagogiczne
idee, a nie tylko rekonstrukcje” – chwalą książkę znawcy tematu.

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.
OCEŃ KSIĄŻKĘ
escort bayan trabzon escort bayan yalova escort bayan edirne escort bayan manisa bursa görükle escort