środa, 22 marca 2017
WydawcaArkady
AutorTony Morgan
TłumaczenieJoanna Hübner-Wojciechowska
Recenzent(pd)
Miejsce publikacjiWarszawa
Rok publikacji2008
Liczba stron208


Nowatorska praca wydana w ubiegłym roku w Londynie i niemal równolegle
opublikowana po polsku. Prezentuje najbardziej nowoczesne formy
projektowania przestrzeni handlowych – głównie luksusowych sklepów.
Chociaż polskie sklepy tylko czasami przypominają zachodnie rozwiązania,
to jest tych śmielszych rozwiązań coraz więcej, gdyż wzorce i tendencje
wzornicze obejmują dzisiaj cały zglobalizowany świat. Poradnik zawierający
przykłady zachodnich rozwiązań będzie z pewnością niezwykle przydatny
nie tylko dla projektantów wnętrz, lecz także dla właścicieli i zarządców
placówek handlowych, aby wiedzieli, czego można (i trzeba) dzisiaj wymagać
od twórców i wykonawców sklepowych dekoracji.

Prezentując czasem wyjątkowo zaskakujące i odważne projekty
autor nie zapomina o prostych poradach i sugestiach. W rozdziale
o projektach przestrzeni handlowej zwraca uwagę na rozmieszczenie
sprzętów: „ustawienie »w jodełkę« sprawdza się tam, gdzie jest dużo
miejsca. W mniejszych sklepach lepiej ustawiać elementy wyposażenia
pod kątem prostym do ściany, równolegle do siebie, co pozwoli osiągnąć
wrażenie większej przestrzeni”, zaś we fragmencie o „codziennych
obowiązkach merchandisera” czytamy, że musi on „zadbać nie
tylko o aranżację ekspozycji, ale również o to, by była ona utrzymywana
w porządku – łącznie z dopilnowaniem regularnego czyszczenia szyb
w oknach wystawowych”. I o tym też warto pamiętać.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ