Piątek, 7 lutego 2020
WydawcaDifin
AutorDominika Maciołek
Recenzent(et)
Miejsce publikacjiWarszawa
Rok publikacji2019
Liczba stron208
Tekst pochodzi z numeru MLKMagazyn Literacki KSIĄŻKI 1/2020

Do milenialsów w naszym kraju zalicza się osoby urodzone między 1986 a 1997 rokiem. Jest to pierwsza generacja, która dorastała w nowym milenium, stąd więc ta nazwa. Mówi się też o nich generacja Net, pokolenie sieci, pokolenie Y, pokolenie Ja. Jako pierwsza generacja od młodych lat miała do czynienia z technologią i internetem. Nie potrzebowała autorytetów do zdobywania wiedzy, dostęp do informacji miała w zasięgu ręki – dzięki Wielkiej Czwórce, która była właśnie w fazie rozkwitu, a mowa oczywiście o firmach Google, Facebook, Amazon i Apple.

Nad tym, jak polscy milenialsi zachowują się w środowisku zawodowym, jakie są ich oczekiwania, zastanawia się Dominika Maciołek, ekspert HR i trener biznesu. Jej publikacja pozwala lepiej zrozumieć różnice generacyjne. Szczególnie przydatna będzie szefom i menadżerom, którzy wśród swoich podwładnych mają przedstawicieli pokolenia milenium. A szacuje się, że w 2025 roku stanowić będą 75 proc. zatrudnionych.

Autorka przeprowadziła własne badania sondażowe na próbie 1000 milenialsów, w książce przytacza też wypowiedzi osób wywodzących się z tego pokolenia. Jej spostrzeżenia obalają mity narosłe wokół generacji Y jako niepokornych buntowników. „Jest to pokolenie, które już teraz wie, czego chce i nie boi się o tym głośno mówić” – twierdzi Dominika Maciołek. Jej zdaniem to pokolenie zmienia świat na lepsze. Oni chcą żyć, a nie tylko pracować, stawiają wyraźnie wymagania, są mobilni, znają języki, nie mówiąc już o nowych technologiach. Zarządzanie milenialsami to bez wątpienia wyzwanie dla współczesnych szefów i liderów, podkreśla ekspert. Ta publikacja to bardzo cenne dla nich narzędzie.

No votes yet.
Please wait...
OCEŃ KSIĄŻKĘ