Czwartek, 15 lipca 2010
WydawcaImpuls
AutorHenning Köhler
TłumaczenieBarbara Kowalewska
RecenzentJoanna Habiera
Miejsce publikacjiKraków
Rok publikacji2009
Liczba stron144


Jak pracować z dziećmi, które mają w sobie
dużo lęku, nieśmiałości i niepokoju, są wycofane,
smutne albo pobudzone. Jak pomóc im
się rozwijać? Z pewnością spojrzenie Kohlera
jest oryginalne, może trochę szokujące. „Zachęcanie
i dodawanie otuchy (…) – te jakości
powinny zająć miejsce »wychowu« opartego
na pedagogice manipulatywnej i normatywnej,
która wciąż jeszcze dominuje” – przekonuje
autor. Uważa, że zaszufladkowanie jest
dla tych dzieci krzywdzące, gdyż są one obdarzone wyjątkową
wrażliwością, „myślą sercem”, a za ich „defektami” mogą kryć się
szczególne rodzaje uzdolnień, które w procesie wychowania powinny
zostać odkryte.

W książce zamieszczone są też rady dla opiekunów, dotyczące
sposobów postępowania z dziećmi lękającymi się czy nadmiernie
pobudzonymi oraz przykłady ćwiczeń. „Jest to przede wszystkim
napisany językiem powszechnie zrozumiałym podręcznik do pedagogiki
i psychologii zmysłów” – podkreśla autor.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ