Czwartek, 15 lipca 2010
WydawcaImpuls
AutorHenning Köhler
TłumaczenieBarbara Kowalewska
RecenzentJoanna Habiera
Miejsce publikacjiKraków
Rok publikacji2009
Liczba stron144


Jak pracować z dziećmi, które mają w sobie
dużo lęku, nieśmiałości i niepokoju, są wycofane,
smutne albo pobudzone. Jak pomóc im
się rozwijać? Z pewnością spojrzenie Kohlera
jest oryginalne, może trochę szokujące. „Zachęcanie
i dodawanie otuchy (…) – te jakości
powinny zająć miejsce »wychowu« opartego
na pedagogice manipulatywnej i normatywnej,
która wciąż jeszcze dominuje” – przekonuje
autor. Uważa, że zaszufladkowanie jest
dla tych dzieci krzywdzące, gdyż są one obdarzone wyjątkową
wrażliwością, „myślą sercem”, a za ich „defektami” mogą kryć się
szczególne rodzaje uzdolnień, które w procesie wychowania powinny
zostać odkryte.

W książce zamieszczone są też rady dla opiekunów, dotyczące
sposobów postępowania z dziećmi lękającymi się czy nadmiernie
pobudzonymi oraz przykłady ćwiczeń. „Jest to przede wszystkim
napisany językiem powszechnie zrozumiałym podręcznik do pedagogiki
i psychologii zmysłów” – podkreśla autor.

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.
OCEŃ KSIĄŻKĘ
escort bayan trabzon escort bayan yalova escort bayan edirne escort bayan manisa bursa görükle escort