środa, 22 marca 2017
WydawcaHelion
AutorJakob Nielsen, Hoa Loranger
TłumaczenieZbigniew Smogur
Recenzent(R-KS)
Miejsce publikacjiGliwice
Rok publikacji2007
Liczba stron432


Celem zamieszczania informacji na stronach internetowych jest dotarcie
do szerokiego grona odbiorców. Tymczasem często projektanci tych stron popisują się własną wirtuozerią i to, co najbardziej istotne pozostaje poza zasięgiem uwagi tego, do kogo miała dotrzeć informacja.

W rezultacie grozi niebezpieczeństwo, że Internet w pewnych obszarach
może się stać nie skarbnicą, lecz śmietnikiem informacji. Na podstawie długich i wszechstronnych badań zachowań użytkowników Internetu autorzy uaktualnili opracowane przed laty zalecenia, pozostawiając
niewzruszenie przy podstawowych zasadach, preferując prostotę rozwiązań, gdyż niestety „zabójczo wyglądające strony zabijają biznes”.

Projektanci stron internetowych powinni brać pod uwagę tę smutną prawdę, że „użytkownicy Internetu są ignorantami, których dodatkowo cechuje lenistwo”. Poza tym wiele witryn ma niewielką wartość. Autorzy
wyrażają opinię, że ich poprzednia książka dotycząca tego tematu przyniosła rezultaty i projektanci nie popełniają już wielu z podstawowych
błędów, ale niestety wraz z rozwojem i nowymi możliwościami pojawiły się nowe.

Trzeba przyznać, że wiele z zaleceń podanych w książce wydaje się być z jednej strony dziecinnie oczywistych, a z drugiej wciąż ignorowanych
i prowadzących do zaśmiecania Internetu. Dlatego książkę nie tylko można zalecić, ale wprost uznać za lekturę obowiązkową dla szerokiego
grona „śmieciarzy”.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ