środa, 13 października 2010
WydawcaPolskie Wydawnictwo Ekonomiczne,
AutorAdam Grzegorczyk
RecenzentJarosław Górski
Miejsce publikacjiWarszawa
Rok publikacji2010
Liczba stron272


Książka Adama Grzegorczyka, rektora jednej z prywatnych szkół promocji,
to podręcznik dla studentów różnych kierunków studiów związanych
z reklamą. Reklama jest tu ukazana bardzo szeroko, zarówno
z punktu widzenia marketingu i zarządzania, jak i z perspektywy twórcy
tego środka przekazu. Znajdziemy tu nie tylko klasyfikację reklamy
ze względu na media, wady i zalety poszczególnych jej gatunków, nie
tylko omówienie przemysłu reklamowego i jego współpracy z pozostałymi
działami gospodarki, ale także podstawowe wiadomości dotyczące
oddziaływania i perswazji, odbioru przekazu reklamowego i jego skuteczności.
Wiele miejsca poświęcono kwestiom prawnym i etycznym.
Autor ze szczególną pieczołowitością przygląda się wizualnym aspektom
reklamy ( w tym zwłaszcza liternictwu). Wydaje się tylko, że nieco
zbyt mało miejsca i uwagi poświęcił antropologicznemu ujęciu reklamy,
analizie wpływu tego medium nie tylko na sprzedaż i gospodarkę, ale
także na przemiany obyczajowe i społeczne.

Jest to podręcznik nowoczesny, skomponowany na wzór doskonale
sporządzonych notatek z wykładu. Bardzo łatwo tu odnaleźć interesujące
czytelnika zagadnienie, a poszczególne tematy rozpisane są
na niewielkie rozdzialiki, fokusy, punkty i wyliczenia, tak, aby z jak największą
łatwością można było przyswajać i kategoryzować zawartą tu
wiedzę. Jest to z pewnością przydatne przy uczeniu się do egzaminów,
niestety, podręcznik płaci za to cenę pewnej powierzchowności, choć
być może dla studentów jest to kolejna jego zaleta.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ