Czwartek, 20 maja 2010
WydawcaImpuls
AutorKrystyna Bieluga
RecenzentJoanna Habiera
Miejsce publikacjiKraków
Rok publikacji2009
Liczba stron110


Jeśli rodzicom i nauczycielom zależy na rozwoju
dziecka, a nie tylko na powiększaniu jego wiedzy,
powinni wiedzieć, w jaki sposób funkcjonują
procesy poznawcze młodego człowieka.
Wtedy dopiero można stworzyć dziecku najlepsze
warunki do nauki, do poznawania świata,
do rozwoju. I o tym jest ta książka. Znajdziemy
tu odpowiedzi na pytania, z czego składa
się inteligencja człowieka, jak odróżnić cechy
inteligencji i myślenia twórczego, jak zauważać
i nagradzać wysiłki, pozytywnie oceniać pracę, by zmobilizować
dziecko do działania. Dowiemy się, w jakim stopniu dom rodzinny
wpływa na rozwój zdolności dziecka. Bo przecież to, co człowiek w życiu osiąga, zależy nie tylko od jego sprawności intelektualnej,
ale także od wiary we własne siły, od odwagi, od chęci podejmowania
wysiłku. Jest wiele prac poświęconych tematyce zdolności, ale
większość z nich to rozprawy naukowe, a rodzicom i nauczycielom
trudno jest zrozumieć hermetyczny język, a co dopiero zastosować
wiedzę z nich zawartą w życiu codziennym. Autorka odpowiada na
najważniejsze pytania i wyjaśnia, jak poznać składniki inteligencji, by
rozpoznać możliwości intelektualne dzieci i młodzieży i właściwie
pokierować ich rozwojem.

Książka powinna znaleźć się w bibliotekach uniwersyteckich i pedagogicznych
oraz w stowarzyszeniach oświatowych. Na pewno
będzie pomocna studentom przygotowującym się do pracy z dziećmi
i młodzieżą, wychowawcom i rodzicom, a przede wszystkim nauczycielom.
By potrafili odróżnić uczniów inteligentnych od tzw. prymusów.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ