Tam, gdzie są ludzie, są i konflikty. Konflikty towarzyszą ludzkiemu działaniu, są nieuniknione. Do sporów dochodzi w rodzinie, społeczności szkolnej, dochodzi też w organizacjach i przedsiębiorstwach. W każdej firmie, nawet mikro, na półce powinna znaleźć się publikacja Aleksandra Binsztoka i Pawła Miłoszewskiego, z której dowiemy się, jak unikać waśni, a gdy już się wydarzą – rzeczowo i w przystępny sposób wyjaśnia przyczyny i podpowiada, jak rozładować napięcie.
W książce omówione zostały przypadki sporów między pracownikiem a pracodawcą i sporów zbiorowych wraz z różnymi scenariuszami i metodami ich rozwiązywania zgodnie z Kodeksem pracy i Kodeksem postępowania cywilnego. Oddzielny rozdział został poświęcony technikom negocjacyjnym przydatnym w procesie mediacji, które autorzy rekomendują jako najlepszy sposób rozwiązywania konfliktu. Warto przy okazji wziąć do serca inną radę, która może być wykorzystywana w codziennym życiu, a mianowicie żeby mówić sobie, że coś nie jest trudne, ale wymagające. To drugie wyrażenie ma pozytywniejsze brzmienie i powoduje, że zamiast szukać powodów, dlaczego jest źle, zaczynamy szukać rozwiązań w danej sytuacji.
Przywołane są różne przykłady, w tym np. sprawa doktora Mirosława G. ze szpitala MSWiA w Warszawie z przedstawicielami władzy, nie zabrakło pogłębionych studiów przypadku rozwiązywania rzeczywistych sporów. Dopełnieniem całości jest zbiór wzorów przydatnych pism.
Książka szczególnie zalecana dla kadry zarządzającej, menedżerom, coachom, mediatorom i prawnikom oraz studentom.