Na czym polegają zaburzenia rozwoju dzieci?
Kiedy należy zacząć się martwić? Czy już wtedy,
gdy dziecko brzydko rysuje? Nie potrafi się skoncentrować?
Jego ruchy są niezgrabne, zamaszyste
i mało precyzyjne? Gdy dziecko jest nadpobudliwe?
Ssie palec, dłubie w nosie, kręci loki, ogryza
paznokcie? Ma problemy z zapinaniem guzików,
wiązaniem butów? Ważnym sygnałem są zawsze
oceny niedostateczne, ale nie zawsze mają one
źródło w zaburzeniach rozwoju. Ta książka wyjaśni
niejasności, odpowie na wiele pytań. Jak pomóc dziecku? Jakie
mogą być powody takich zaburzeń?
W tomie drugim poznamy metody stosowane w terapii pedagogicznej
oraz materiał metodyczny do pracy terapeutycznej z dziećmi. Są
tutaj m.in. rozprawy na temat muzykoterapii i treningu relaksacyjnego
oraz terapii przez kontakt ze zwierzętami. Pomocne w pracy z dziećmi
będą scenariusze zajęć – zabawy ruchowe, rysowanie, pisanie, ćwiczenia
przed lustrem i wiele innych. Pomogą dzieciom mającym trudności
w uczeniu się, nie radzącym sobie z ortografią, mającym zaburzenia
równowagi, problemy z orientacją przestrzenną, zahamowania emocjonalnie
oraz dzieciom nadpobudliwym. Wszystkie pomoce do pracy
umieszczono na dołączonej do książki płycie CD.