Czwartek, 20 maja 2010
WydawcaImpuls
AutorEwa Skorek (red.)
RecenzentJoanna Habiera
Miejsce publikacjiKraków
Rok publikacji2008
Liczba stron124


Na czym polegają zaburzenia rozwoju dzieci?
Kiedy należy zacząć się martwić? Czy już wtedy,
gdy dziecko brzydko rysuje? Nie potrafi się skoncentrować?
Jego ruchy są niezgrabne, zamaszyste
i mało precyzyjne? Gdy dziecko jest nadpobudliwe?
Ssie palec, dłubie w nosie, kręci loki, ogryza
paznokcie? Ma problemy z zapinaniem guzików,
wiązaniem butów? Ważnym sygnałem są zawsze
oceny niedostateczne, ale nie zawsze mają one
źródło w zaburzeniach rozwoju. Ta książka wyjaśni
niejasności, odpowie na wiele pytań. Jak pomóc dziecku? Jakie
mogą być powody takich zaburzeń?

W tomie drugim poznamy metody stosowane w terapii pedagogicznej
oraz materiał metodyczny do pracy terapeutycznej z dziećmi. Są
tutaj m.in. rozprawy na temat muzykoterapii i treningu relaksacyjnego
oraz terapii przez kontakt ze zwierzętami. Pomocne w pracy z dziećmi
będą scenariusze zajęć – zabawy ruchowe, rysowanie, pisanie, ćwiczenia
przed lustrem i wiele innych. Pomogą dzieciom mającym trudności
w uczeniu się, nie radzącym sobie z ortografią, mającym zaburzenia
równowagi, problemy z orientacją przestrzenną, zahamowania emocjonalnie
oraz dzieciom nadpobudliwym. Wszystkie pomoce do pracy
umieszczono na dołączonej do książki płycie CD.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ