środa, 22 marca 2017
WydawcaImpuls
AutorZenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik (red.)
Recenzent(HAB)
Miejsce publikacjiKraków
Rok publikacji2008
Liczba stron152


W tomie piątym „Problemów edukacji, rehabilitacji
i socjalizacji osób niepełnosprawnych” autorzy
zajmują się tematyką nauczania i wychowania dzieci z ograniczonymi możliwościami. Jak wygląda
rzeczywistość edukacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu, jak porozumieć się z dzieckiem po porażeniu mózgowym? Jakie są potrzeby uczniów niepełnosprawnych – niesłyszących, niewidomych lub słabowidzących. „Nasze otoczenie nie jest przyjazne osobom niepełnosprawnym. My sami też nie. I w zasadzie nie jesteśmy temu winni, nie możemy się wyzwolić od wpojonego w nas myślenia. Wszystko dostosowujemy do standardów
większości” – piszą autorzy. Jak to zmienić?

„Nauczyciel szkoły specjalnej to nauczyciel do zadań specjalnych”. Powinien „wznosić się ponad nauczycielską rutynę”, powinien podążać drogą zaproponowaną przez ucznia. Święta racja. Czy w Polsce mamy takich nauczycieli? Jak wypada kształcenie integracyjne w naszym kraju na tle Europy? Mogą nam pomóc zaprezentowane tu doświadczenia słowackich i czeskich specjalistów w tych dziedzinie.

Książka adresowana jest przede wszystkim do pedagogów zajmujących
się pracą z uczniami w różnym stopniu niepełnosprawnymi, ale rozdział o kontakcie i komunikacji z osobami niepełnosprawnymi Joanny
Belzyt z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu powinni przeczytać
wszyscy.

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.
OCEŃ KSIĄŻKĘ
escort bayan trabzon escort bayan yalova escort bayan edirne escort bayan manisa bursa görükle escort