Czwartek, 15 lipca 2010
WydawcaImpuls
AutorŁucja Reczek-Zymróz
Recenzent(hab)
Miejsce publikacjiKraków
Rok publikacji2009
Liczba stron338


Szkoła wychowuje i kształci, podobnie jak dom rodzinny.
Dla dobra ucznia powinny ze sobą współpracować
– żeby dziecko lepiej się uczyło, rozwijało
swoje uzdolnienia, żeby zapobiegać niepowodzeniom
i motywować uczniów. Żeby proces ten
przebiegał sprawnie i bez zakłóceń, potrzebna jest
współpraca ze środowiskiem lokalnym. Czemu
służyć ma współpraca i na czym polega – dowiemy
się z tej książki.

Autorka przedstawia m.in. współdziałanie
szkoły ze środowiskiem lokalnym (czyli m.in. domem rodzinnym czy
gminą, zakładami pracy, świetlicą środowiskową) w sprawie wychowania,
kształcenia, opieki i profilaktyki oraz charakteryzuje metody, według
których ta współpraca przebiega. W jej badaniach wzięło udział ponad
10 nauczycieli, 20 rodziców oraz 20 przedstawicieli instytucji i organizacji
środowiska lokalnego Tarnowa i okolic. Jaki obraz otrzymujemy,
poznawszy wyniki tych badań? Jaką wagę przywiązują rodzice do kontaktów
ze szkołą? Co utrudnia tę współpracę, czy postawa nauczycieli
jest właściwa, czy rodzice i dzieci są otwarci na rozmowy? Jaki sposób
kontaktów wybierany jest najczęściej – rozmowy, wykłady, spotkania,
wycieczki czy jeszcze inny?

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.
OCEŃ KSIĄŻKĘ
escort bayan trabzon escort bayan yalova escort bayan edirne escort bayan manisa bursa görükle escort