Miejsceonline
Termin25 czerwca 2022
Cenabezpłatnie

Biblioteka Analiz zaprasza do udziału w bezpłatnym szkoleniu online dla księgarek i księgarzy “Jak promować polską książkę i historię w księgarniach?”.

Celem szkolenia jest promocja i upowszechnianie wiedzy o literaturze i historii Polski oraz jej dziedzictwie kulturowym.

Podczas szkolenia księgarze poszerzą wiedzę na temat tego, jak promować polską historię, tradycję i kulturę zarówno w dużym, jak i w małym, lokalnym wymiarze.

Chcemy również zainspirować księgarzy, jak edukować historycznie i kulturowo najmłodszych, by lepiej poznali swoje korzenie.

Termin szkolenia: 25 czerwca, godz. 10.00-14.00

Założenia:

  • Polacy są zainteresowani polską historią i literaturą, potrzebują jednak bardziej nowoczesnych technik promocji i lepszego dopasowania oferty do ich potrzeb
  • Wedle analiz polska książka i polska historia to dobro i wartość uznawana przez Polaków jako wyraz patriotyzmu i przywiązania do ojczyzny
  • Polska historia i polska literatura kojarzą się z wartościami kulturalnymi i przynależnością do ojczyzny rozumianej nie tylko jako Polska, ale także do „małych”, „lokalnych” ojczyzn
  • Istnieje potrzeba rozbudzenia zainteresowania polską historią i literaturą także wśród młodego pokolenia czytelników

Korzyści dla uczestnika:

  • Celem szkolenia jest wskazanie wielu obszarów i miejsc, w których księgarze mogą promować polską książkę i historię
  • Zmiana percepcji klienta księgarni i pokazanie mu, że zainteresowanie polską książką i historią można rozbudzić także u młodszych czytelników
  • Szkolenie wzbogaci księgarzy w unikalną wiedzę o wartościach Polaków, pokaże złożoność i różne motywy sięgania po polską literaturę, które księgarze mogą wykorzystać w swej pracy.
  • Księgarze wyposażeni zostaną w narzędzia do efektywnej komunikacji online, pomysły jak rozszerzyć swoje ofertę i stworzyć ciekawe wydarzenia.
  • Księgarze nabędą też umiejętności dotyczących tworzenia ciekawych ofert i wydarzeń w księgarniach stacjonarnych
  • Księgarze poznają możliwości efektywnej współpracy z ośrodkami lokalnymi i ogólnopolskimi promującymi polską historię, literaturę i kulturę.

Program szkolenia:

Poznaj czytelnika literatury polskiej i swojego klienta – segmentacja rynku

Kluczowe czynniki sukcesu oferty księgarni i sposobu jej postrzegania przez czytelnika.

  • Ulubione przez Polaków rodzaje i gatunki literatury polskiej – jak je wyeksponować by przyciągały na stronie księgarni
  • Lektury szkolne i polecane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki – co trzeba mieć w swojej ofercie księgarni
  • Jak budować serie, ciekawe ekspozycje i wykorzystać efekt śnieżnej kuli
  • Jak nawigować czytelnika by był zaintrygowany ofertą?
  • Na jakie parametry książek zwracają uwagę osoby z różnych grup

Modele promocyjne i wydawnicze polskiej książki w sieci – przykłady z księgarskiego rynku

  • Case study – czego możemy się nauczyć od innych;
  • Jak opracować efektywny model komunikacyjny – Facebook czy Instagram – co wybrać i w jakich proporcjach?
  • Dobre praktyki
  • Księgarnie niszowe – mały może więcej – czy tak jest?
  • Kto jest Twoim sprzymierzeńcem? Lokalni celebryci, instytucje, filantropii

Efektywna promocja polskiej książki online

  • Jak sformułować skuteczny komunikat reklamowy i promocyjny, – co rzeczywiście działa na czytelników;
  • Siła hasztagów i haseł, niedocenione źródło wirusowego marketingu
  • Promocja w Internecie – najbardziej skuteczne formaty
  • Organizacja wydarzeń online – spotkania autorskie, wspólne spotkania z ośrodkami kultury i promocji historii
  • Specyfika social m=ediów – jak promować polską książkę na Facebooku i Instagramie

Efektywna promocja w księgarni stacjonarnej

  • Organizacja wydarzeń na specjalne okazje: projekcje filmów, spotkania autorskie, kąciki pamięci, itp.
  • Wydarzenia cykliczne, np. Historia Polski w komiksie, Historia lokalnej ojczyzny, Polscy nobliści w literaturze, Młode talenty, Laureaci Nike i inne
  • Kluby książki – giełda ciekawostek (reprinty, unikaty, białe kruki)
  • Warsztaty edukacyjne dla najmłodszych i rodzin oraz seniorów
  • Gotowe scenariusze spotkań

BONUS:

Gotowy scenariusz warsztatów dla dzieci z grup szkolnych najmłodszych klas

BONUS:

Promocja wydarzeń organizowanych w księgarni w mediach Biblioteki Analiz.

Szkolenie poprowadzą:

Izabela Pajor – wydawca i marketingowiec z 25-letnim doświadczeniem na rynku poradników. Pracowała dla największych wydawnictw w Polsce, tworząc i realizując z sukcesami koncepcję wydawniczą m.in. dla takich poradników, jak „Przyjaciółka”, „Kobieta i Życie”, „Świat Kobiety”, „Mamo to ja”, „Dobre Wnętrze”, „Uroda”, „Glamour”, „Olivia” „100 rad” oraz książki poradnicze, kolekcje i wydania specjalne z zakresu szeroko pojętego wellbeingu, zdrowia, prawa, kuchni, wystroju wnętrz, psychologii, ezoteryki i innych. Oprócz praktyki na rynku polskim, zdobywała także doświadczenia na rynku niemieckim oraz w Stanach Zjednoczonych. Blogerka, influencerka, pasjonatka contentmarketingu. Studiowała marketing i zarządzanie, filozofię, psychologię, uzyskała także dyplom trenera rozwoju osobistego. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy.

Magdalena Małgorzata Kos – ekspert z ponad 25-letnim doświadczeniem. Kierowała działami marketingu i sprzedaży w De Agostini Polska, Hearst Marquard Polska, Ringer Axel Springer Polska, Express Wieczorny, Edipresse. Była partnerem biznesowym Planeta De Agostini w Polsce i Rosji. Wydała ponad 100 kolekcji edukacyjnych, kolekcjonerskich książkowych, tworzyła strategię wydawniczą wielu tytułów prasowych, dzienników, tygodników i miesięczników i książek – masowych, jak i premium. Ma na koncie wiele projektów własnych np. „Mitologie świata”, „Dynastie Świata i Europy”, które okazały się sukcesem wydawniczym w Polsce i w Rosji.

Od 2006 roku działa niezależnie jako ekspert wydawniczy, marketingowy i szkoleniowy – realizując projekty szkoleniowe i wydawnicze dla wielu wydawców i klientów biznesowych w obrębie strategii jak i szkoleń branżowych i Design Thinking. Jest certyfikowanym trenerem szkoleń grupowych z tematów miękkich i Design Thinking oraz dyrektorem programów szkoleniowych KFS Delta Training. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy.

Termin szkolenia: 25 czerwca, godz. 10.00-14.00

>>>formularz_zgłoszeniowy_25_6_22

Szczegółowe informacje i zapisy:

Ewa Zając: ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl

Ewa Tenderenda-Ożóg: ewa@rynek-ksiazki.pl

tel. 22 828 36 31

 

Organizator: Biblioteka Analiz Sp. z o.o., ul. Mazowiecka 6/8, pok. 416, 00-048 Warszawa

Patronat: 

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury