Biblioteka Analiz zaprasza do udziału w bezpłatnym szkoleniu online dla księgarek i księgarzy “Jak promować polską książkę i historię w księgarniach?”.
Celem szkolenia jest promocja i upowszechnianie wiedzy o literaturze i historii Polski oraz jej dziedzictwie kulturowym.
Podczas szkolenia księgarze poszerzą wiedzę na temat tego, jak promować polską historię, tradycję i kulturę zarówno w dużym, jak i w małym, lokalnym wymiarze.
Chcemy również zainspirować księgarzy, jak edukować historycznie i kulturowo najmłodszych, by lepiej poznali swoje korzenie.
Termin szkolenia: 25 czerwca, godz. 10.00-14.00
Założenia:
- Polacy są zainteresowani polską historią i literaturą, potrzebują jednak bardziej nowoczesnych technik promocji i lepszego dopasowania oferty do ich potrzeb
- Wedle analiz polska książka i polska historia to dobro i wartość uznawana przez Polaków jako wyraz patriotyzmu i przywiązania do ojczyzny
- Polska historia i polska literatura kojarzą się z wartościami kulturalnymi i przynależnością do ojczyzny rozumianej nie tylko jako Polska, ale także do „małych”, „lokalnych” ojczyzn
- Istnieje potrzeba rozbudzenia zainteresowania polską historią i literaturą także wśród młodego pokolenia czytelników
Korzyści dla uczestnika:
- Celem szkolenia jest wskazanie wielu obszarów i miejsc, w których księgarze mogą promować polską książkę i historię
- Zmiana percepcji klienta księgarni i pokazanie mu, że zainteresowanie polską książką i historią można rozbudzić także u młodszych czytelników
- Szkolenie wzbogaci księgarzy w unikalną wiedzę o wartościach Polaków, pokaże złożoność i różne motywy sięgania po polską literaturę, które księgarze mogą wykorzystać w swej pracy.
- Księgarze wyposażeni zostaną w narzędzia do efektywnej komunikacji online, pomysły jak rozszerzyć swoje ofertę i stworzyć ciekawe wydarzenia.
- Księgarze nabędą też umiejętności dotyczących tworzenia ciekawych ofert i wydarzeń w księgarniach stacjonarnych
- Księgarze poznają możliwości efektywnej współpracy z ośrodkami lokalnymi i ogólnopolskimi promującymi polską historię, literaturę i kulturę.
Program szkolenia:
Poznaj czytelnika literatury polskiej i swojego klienta – segmentacja rynku
Kluczowe czynniki sukcesu oferty księgarni i sposobu jej postrzegania przez czytelnika.
- Ulubione przez Polaków rodzaje i gatunki literatury polskiej – jak je wyeksponować by przyciągały na stronie księgarni
- Lektury szkolne i polecane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki – co trzeba mieć w swojej ofercie księgarni
- Jak budować serie, ciekawe ekspozycje i wykorzystać efekt śnieżnej kuli
- Jak nawigować czytelnika by był zaintrygowany ofertą?
- Na jakie parametry książek zwracają uwagę osoby z różnych grup
Modele promocyjne i wydawnicze polskiej książki w sieci – przykłady z księgarskiego rynku
- Case study – czego możemy się nauczyć od innych;
- Jak opracować efektywny model komunikacyjny – Facebook czy Instagram – co wybrać i w jakich proporcjach?
- Dobre praktyki
- Księgarnie niszowe – mały może więcej – czy tak jest?
- Kto jest Twoim sprzymierzeńcem? Lokalni celebryci, instytucje, filantropii
Efektywna promocja polskiej książki online
- Jak sformułować skuteczny komunikat reklamowy i promocyjny, – co rzeczywiście działa na czytelników;
- Siła hasztagów i haseł, niedocenione źródło wirusowego marketingu
- Promocja w Internecie – najbardziej skuteczne formaty
- Organizacja wydarzeń online – spotkania autorskie, wspólne spotkania z ośrodkami kultury i promocji historii
- Specyfika social m=ediów – jak promować polską książkę na Facebooku i Instagramie
Efektywna promocja w księgarni stacjonarnej
- Organizacja wydarzeń na specjalne okazje: projekcje filmów, spotkania autorskie, kąciki pamięci, itp.
- Wydarzenia cykliczne, np. Historia Polski w komiksie, Historia lokalnej ojczyzny, Polscy nobliści w literaturze, Młode talenty, Laureaci Nike i inne
- Kluby książki – giełda ciekawostek (reprinty, unikaty, białe kruki)
- Warsztaty edukacyjne dla najmłodszych i rodzin oraz seniorów
- Gotowe scenariusze spotkań
BONUS:
Gotowy scenariusz warsztatów dla dzieci z grup szkolnych najmłodszych klas
BONUS:
Promocja wydarzeń organizowanych w księgarni w mediach Biblioteki Analiz.
Szkolenie poprowadzą:
Izabela Pajor – wydawca i marketingowiec z 25-letnim doświadczeniem na rynku poradników. Pracowała dla największych wydawnictw w Polsce, tworząc i realizując z sukcesami koncepcję wydawniczą m.in. dla takich poradników, jak „Przyjaciółka”, „Kobieta i Życie”, „Świat Kobiety”, „Mamo to ja”, „Dobre Wnętrze”, „Uroda”, „Glamour”, „Olivia” „100 rad” oraz książki poradnicze, kolekcje i wydania specjalne z zakresu szeroko pojętego wellbeingu, zdrowia, prawa, kuchni, wystroju wnętrz, psychologii, ezoteryki i innych. Oprócz praktyki na rynku polskim, zdobywała także doświadczenia na rynku niemieckim oraz w Stanach Zjednoczonych. Blogerka, influencerka, pasjonatka contentmarketingu. Studiowała marketing i zarządzanie, filozofię, psychologię, uzyskała także dyplom trenera rozwoju osobistego. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy.
Magdalena Małgorzata Kos – ekspert z ponad 25-letnim doświadczeniem. Kierowała działami marketingu i sprzedaży w De Agostini Polska, Hearst Marquard Polska, Ringer Axel Springer Polska, Express Wieczorny, Edipresse. Była partnerem biznesowym Planeta De Agostini w Polsce i Rosji. Wydała ponad 100 kolekcji edukacyjnych, kolekcjonerskich książkowych, tworzyła strategię wydawniczą wielu tytułów prasowych, dzienników, tygodników i miesięczników i książek – masowych, jak i premium. Ma na koncie wiele projektów własnych np. „Mitologie świata”, „Dynastie Świata i Europy”, które okazały się sukcesem wydawniczym w Polsce i w Rosji.
Od 2006 roku działa niezależnie jako ekspert wydawniczy, marketingowy i szkoleniowy – realizując projekty szkoleniowe i wydawnicze dla wielu wydawców i klientów biznesowych w obrębie strategii jak i szkoleń branżowych i Design Thinking. Jest certyfikowanym trenerem szkoleń grupowych z tematów miękkich i Design Thinking oraz dyrektorem programów szkoleniowych KFS Delta Training. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy.
Termin szkolenia: 25 czerwca, godz. 10.00-14.00
>>>formularz_zgłoszeniowy_25_6_22
Szczegółowe informacje i zapisy:
Ewa Zając: ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl
Ewa Tenderenda-Ożóg: ewa@rynek-ksiazki.pl
tel. 22 828 36 31
Organizator: Biblioteka Analiz Sp. z o.o., ul. Mazowiecka 6/8, pok. 416, 00-048 Warszawa
Patronat:
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury