Celem szkolenia jest zwiększenie kompetencji księgarzy w zakresie budowania relacji z osobami powyżej 50. roku życia. Grupa ta – licząca już blisko 14 mln. osób – wymaga odmiennej komunikacji i motywów zakupu. Szkolenie wzbogaci księgarzy w unikalną wiedzę o grupie klientów 50+, pokaże jej złożoność. Wykładowcy podzielą się praktyką, jakie strategie i inicjatywy sprawdzą się przy kształtowaniu zróżnicowanej oferty, dającej szansę na stworzenie więzi, o które warto dbać, bo są długofalowe. Księgarze nabędą też umiejętności tworzenia wizerunku księgarni.
Szkolenie jest adresowane do KSIĘGARZY, udział w nim jest bezpłatny.
Jak stworzyć dla grupy 50+ atrakcyjne miejsce, jak się z nią komunikować, jak sprzedawać i reklamować książki i samą księgarnię? Dlaczego kwestie wizualne są tak ważne dla osób 50+? Jak komunikować się z nimi na FB i Instagramie? Jak dotrzeć do najlepszych blogerów i influencerów 50+? Czemu podczas promocji ta grupa potrzebuje szczególnego traktowania i jak reklamować książkę, żeby naprawdę dotrzeć do czytelników?
Odpowiedzi na te pytania to klucz do zrozumienia największej, a jednocześnie najbardziej lojalnej grupy czytelniczej w Polsce. Na szkoleniu omówione zostaną przykłady największych błędów komunikacyjnych na rynku wydawniczym skierowanym do tej grupy.
PROGRAM SZKOLENIA
I. Poznaj czytelnika i swojego klienta 50+. Grupa docelowa pod lupą:
• Segmentacja rynku – Silversi są różni.
• Fakty i mity na temat tej grupy – jak to się przekłada na klienta księgarni.
• Potrzeby, insighty, style życia, zwyczaje czytelnicze i zakupowe.
• Dlaczego przekłady z rynków zagranicznych nie zawsze działają – specyfika polskiego czytelnika 50+ i jak to się ma do rynku księgarskiego.
• Czego się nie spodziewasz – wnioski z licznych focusów i badań rynkowych.
II. Content is the king – kluczowe czynniki sukcesu oferty księgarni i sposobu jej postrzegania przez czytelnika:
• Ulubione przez Silversów rodzaje i gatunki literackie – jak je wyeksponować, by przyciągały na stronie księgarni.
• Poradniki – czego poszukują Silversi, co trzeba mieć w swojej ofercie.
• Jak budować serie, ciekawe ekspozycje – efekt domina.
• Jak nawigować czytelnika, by był zaintrygowany ofertą?
• Na jakie parametry książek zwracają uwagę osoby 50+.
III. Jak stworzyć na FB i Instagramie swoją unikalność jako księgarni, a nie sklepu z książkami? Sprzedajesz książki, czy zapraszasz do spełniania marzeń, rozwijania pasji?
• Jak zmienić punkt spojrzenia na tworzenie oferty i motywację czytelnika 50+ do zakupu.
• Jak stworzyć swoją unikalność jako księgarni.
• Wyróżnij się lub GIŃ – jak sprawić, by wyróżniać się serwisem i ofertą, a nie tylko ceną. Przykłady działań, dobre praktyki.
• Jak budować wartość dodaną (klimat, ekspozycja,obsługa) i umieć o tym mówić na fanpage’u, w newsletterach, na bannerach?
IV. Modele promocyjne i wydawnicze w sieci – przykłady z księgarskiego rynku polskiego i zagranicznego:
• Case study – czego możemy się nauczyć od innych.
• Jak opracować efektywny model komunikacyjny – Facebook czy Instagram – co wybrać i w jakich proporcjach?
• Dobre praktyki polskich i zagranicznych księgarń niszowych.
• Księgarnie niszowe – specyfika.
V. Efektywna promocja online dla pokolenia Silver:
• Jak znaleźć dojrzałych influencerów, którzy mają realne przełożenie na sprzedaż.
• Przykłady najbardziej wpływowych influencerów i celebrytów w tej grupie.
• Wydawnictwa, pisma i fanpage’e internetowe dla czytelników 50+ – które są najbardziej atrakcyjne i jak wejść z nimi we współpracę.
Na zakończenie szkolenia uczestnicy otrzymają certyfikaty szkoleniowe. Dodatkowo każda księgarnia otrzyma możliwość skorzystania z dodatkowego bezpłatnego wsparcia doradczego wykładowców w obszarze swojej codziennej aktywności czy organizacji spotkania.
Wykładowcy:
Izabela Pajor – wydawca i marketingowiec z 25-letnim doświadczeniem na rynku poradników. Pracowała dla największych wydawnictw w Polsce, tworząc i realizując z sukcesami koncepcję wydawniczą m.in. dla takich poradników, jak „Przyjaciółka”, „Kobieta i Życie”, „Świat Kobiety”, „Mamo to ja”, „Dobre Wnętrze”, „Uroda”, „Glamour”, „Olivia” „100 rad” oraz książki poradnicze, kolekcje i wydania specjalne z zakresu szeroko pojętego wellbeingu, zdrowia, prawa, kuchni, wystroju wnętrz, psychologii, ezoteryki i innych. Oprócz praktyki na rynku polskim, zdobywała także doświadczenia na rynku niemieckim oraz w Stanach Zjednoczonych. Blogerka, influencerka, pasjonatka contentmarketingu. Studiowała marketing i zarządzanie, filozofię, psychologię, uzyskała także dyplom trenera rozwoju osobistego. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy. (FB, IG, LinkedIn: #szkoleniadlawydawcy, szkoleniadlawydawcy.pl).
Magdalena Kos – ekspert z ponad 25-letnim doświadczeniem. Kierowała działami marketingu i sprzedaży w De Agostini Polska, Hearst Marquard Polska, Ringer Axel Springer Polska, Express Wieczorny, Edipresse. Była partnerem biznesowym Planeta De Agostini w Polsce i Rosji. Wydała ponad 100 kolekcji edukacyjnych, kolekcjonerskich książkowych, tworzyła strategię wydawniczą wielu tytułów prasowych, dzienników, tygodników i miesięczników i książek – masowych, jak i premium. Ma na koncie wiele projektów własnych np. „Mitologie świata”, „Dynastie Świata i Europy”, które okazały się sukcesem wydawniczym w Polsce i w Rosji.
Od 2006 roku działa niezależnie jako ekspert wydawniczy, marketingowy i szkoleniowy – realizując projekty szkoleniowe i wydawnicze dla wielu wydawców i klientów biznesowych w obrębie strategii jak i szkoleń branżowych i Design Thinking. Jest certyfikowanym trenerem szkoleń grupowych z tematów miękkich i Design Thinking oraz dyrektorem programów szkoleniowych KFS Delta Training. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy (FB, IG, LinkedIn: #szkoleniadlawydawcy, szkoleniadlawydawcy.pl).
Termin szkolenia: 12 czerwca 2021 r., w godz. 9.00-14.30
Koszt: bezpłatne
Formularz zgłoszeniowy: formularz_Klient_50plus_w_ksiegarni_szkolenie_dla_ksiegarzy_12_036_2021
Kontakt w sprawie szkoleń:
Ewa Zając: ewa_zajac @rynek-ksiazki.pl
Ewa Tenderenda-Ożóg: ewa @rynek-ksiazki.pl
tel. 22 828 36 31
Organizator:
Biblioteka Analiz Sp. z o.o.
ul. Mazowiecka 6/8, pok. 416, 00-048 Warszawa
www.rynek-ksiazki.pl
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury