Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych w firmach za tworzenie oferty wydawniczej, organizację pracy nad projektami wydawniczymi i realizację budżetu w zakresie prowadzonych projektów.
- Jak stworzyć dobrą ofertę wydawniczą? Co składa się na program i plan wydawniczy?
- Jak przygotować atrakcyjną koncepcję publikacji, serii wydawniczej?
- Jak efektywnie i skutecznie pracować nad projektem wydawniczym? Jakie są etapy pracy nad książką i serią?
- Elementy składające się na książkę, czy „produkt” – na co zwracać uwagę?
- Jak i gdzie szukać źródeł finansowania publikacji?
- Jak zawrzeć poprawną umowę wydawniczą – zarys kluczowych zagadnień.
- Jak pogodzić odpowiedzialność i etykę RI/ W z prawami rynku?
– to tylko niektóre zagadnienia, jakie poruszymy w trakcie naszego kursu.
Program szkolenia:
Tworzenie strategii, programu i planu wydawniczego
- konkurencja – co to oznacza i na co zwracać uwagę
- potrzeby rynku, otoczenie rynkowe
- jak „zdobyć” projekt wydawniczy – proces „walki” o projekt polski i zagraniczny
Włączenie projektu wydawniczego do planu
- aspekt merytoryczny projektu wydawniczego: ocena własna, recenzje, opinie
- aspekt marketingowy projektu wydawniczego: tytuł, krąg odbiorców, nakład, cena, okładka, termin, program działań promocyjno-reklamowych
Koncepcja publikacji: rodzaj publikacji, „dla kogo, po co i dlaczego?”, wyposażenie publikacji
Koncepcja serii wydawniczej: tematyka, krąg odbiorców, dynamika, lokomotywy serii
Aspekt finansowy projektu wydawniczego
- kalkulacja kosztów projektu wydawniczego
- pozyskiwanie finansowania zewnętrznego
Tok pracy nad projektem wydawniczym: od pomysłu do premiery – etapy pracy, harmonogramy, jak dotrzymywać terminów
Prawo autorskie a zadania RI/W – zarys kluczowych zagadnień
- pola eksploatacji
- pozyskiwanie praw
- umowy wydawnicze
- materiał zapożyczony
Odpowiedzialność i etyka RI/W a prawa rynku
Dyskusja, pytania
Szkolenie poprowadzi Anita Musioł, absolwentka lingwistyki stosowanej oraz studiów amerykańskich na UW, wieloletnia wydawczyni książek, związana z rynkiem książki od 1998 roku. Przez ponad 15 lat kierowała redakcjami wiodących polskich wydawnictw w firmach Egmont Polska (2002-2011), Świat Książki (2011-2013) i Grupa Wydawnicza Foksal (2013-2016). Była odpowiedzialna za strategie, budżety i plany wydawnicze oraz cały proces wydawniczy, łącznie z działami praw i produkcji. Przez jej ręce przeszły tysiące książek różnych gatunków – od książek dziecięcych i młodzieżowych, poprzez poradniki i książki kulinarne, po literaturę popularną i prozę z najwyższej półki. Po rozstaniu z Grupą Wydawniczą Foksal pod koniec 2016 roku postanowiła założyć własne, kameralne wydawnictwo specjalizujące się w prozie zagranicznej. Pierwsze książki Wydawnictwa Pauza będą dostępne na rynku w 2018 roku.
Informacje organizacyjne:
Termin szkolenia: 24 kwietnia 2018 r., w godz. 9.00-16.00
Miejsce: Warszawa, Centrum Konferencyjne Golden Floor, Al. Jerozolimskie 123A (budynek Millenium Plaza)
Koszt udziału jednej osoby: 550 zł + 23 proc. VAT (koszt obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, obiad, certyfikat uczestnictwa). Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z ramienia jednej firmy – koszt uczestnictwa wynosi 500 zł + VAT od osoby.
Formularz zgłoszeniowy:
pdf: formularz_Redaktor_inicjujacy_w_wydawnictwie_24_04_18
doc: formularz_Redaktor_inicjujacy_w_wydawnictwie_24_04_18
Zgłoszenia na szkolenie przyjmujemy do 10 kwietnia 2018 r..
Kontakt w sprawie szkoleń:
Ewa Zając: ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl
Ewa Tenderenda-Ożóg: ewa@rynek-ksiazki.pl
tel. 22 828 36 31
www.rynek-ksiazki.pl/szkolenia