Biblioteka Analiz zaprasza księgarzy do udziału w bezpłatnym szkoleniu, którego celem szkolenia jest efektywne i trwałe podniesienie kompetencji księgarzy w obszarze promocji księgarni z wykorzystaniem social media. Planowane szkolenie skupione będzie na efektywnym wykorzystywaniu narzędzi oferowanych przez popularne portale i strategii jak stosować social media przy sprzedaży książek.
W czasie prezentacji uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie tworzyć kampanie, optymalizować budżet oraz odpowiednio targetować grupy odbiorców. W części teoretycznej poruszone zostaną kwestie związane z budowaniem strategii content marketingowej i wykorzystaniem jej w procesie promocji. W części praktycznej każdy użytkownik – w Facebook Ads Manager – stworzy kampanie odpowiadające różnym celom biznesowym. Nie zabraknie również case study opisujących dobre i złe praktyki komunikacji. Wyjaśnione zostaną również kwestie prawne związane z content curation i oznaczaniem treści reklamowych.
Szkolenie prowadzone będzie w formie praktycznych warsztatów. Zaletą planowanych warsztatów będzie praktyczne podejście do przedstawianych zagadnień, poparte długoletnim doświadczeniem zawodowym prowadzącego oraz interaktywny charakter zajęć, pozwalający uczestnikom na weryfikację i testowanie swojej wiedzy w sytuacjach symulujących rzeczywistość. Ponadto szkolenie ma stać się platformą wymiany doświadczeń między jego uczestnikami.
Warunkiem koniecznym uczestnictwa w szkoleniu jest prowadzenie profilu marki na Facebooku, tworzenie postów oraz użytkowanie menadżera firmy.
Program szkolenia:
- KOMUNIKACJA NA PORTALACH SPOŁECZNOSCIOWYCH
- strategia komunikacji
- etapy tworzenia
- przykłady najlepszych praktyk
- viral w komunikacji
- PROWADZENIE AKTYWNOŚCI
- zasady tworzenia dedykowanych treści dla platform: FACEBOOK (grupy, notatki, posty); INSTAGRAM (relacje, wyróżnione relacje)
- planowanie contentu
- pomiar skuteczności działań
- statystyki – rodzaje i interpretacja danych
- real-time marketing
- NARZĘDZIA ZAAWANSOWANE – PLATFORMY
- FACEBOOK IQ Audience Insights
- FACEBOOK BUSINESS PLATFORM
- FACEBOOK ADS MANAGER
- FACEBOOK PIXEL – konwersja i remarketing
- FACEBOOK AUDIENCE NETWORK
- KAMPANIE REKLAMOWE
- zasady promocji treści
- dobieranie grup docelowych (zawężanie i wykluczanie odbiorców)
- plan wyświetleń
- ustalanie budżetu reklamowego
- optymalizacja realizacji
- TWORZENIE REKLAM PROFILOWANYCH NA CELE
ŚWIADOMOŚĆ
- rozpoznawalność marki
DZIAŁANIA
- ruch
- wysłanie wiadomości
KONWERSJA
- sprzedaż z katalogu
- konwersja
- CASE STUDY
- przykłady dobrych i złych praktyk w komunikacji
- ASPEKTY PRAWNE
- wykorzystanie materiałów
- oznaczanie treści reklamowych (#ad)
- content curation
Wykładowca: Rafał Wasilczyk – absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (Zarządzanie i Marketing w Ochronie Zdrowia) oraz studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Marką w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od 10 lat praktyk specjalizujący się w zakresie budowy i realizacji strategii social media, marketingu eventowego i PR oraz retail marketingu. W swojej karierze zawodowej związany z firmami działającymi na rynku detalicznym: Empik, Kakadu, Matras. Freelancer i koordynator projektów marketingowych w firmach detalicznych, farmaceutycznych, agencjach reklamowych oraz w wydawnictwach. Obecnie na stałe związany z Grupą PWN jako specjalista ds. marketingu w PZWL Wydawnictwo Lekarskie. Od dwóch lat prowadzący szkolenia z zakresu content marketingu i budowaniu strategii promocji w social mediach.
Kontakt w sprawie szkoleń: Ewa Zając: ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl, tel. 22 828 36 31
formularz zgłoszeniowy do pobrania:
doc: formularz_zgloszeniowy_Social_media_06_06_2019
pdf: formularz_zgloszeniowy_Social_media_06_06_2019
Organizator: Biblioteka Analiz Sp. z o.o.
ul. Mazowiecka 6/8, pok. 416, 00-048 Warszawa, www.rynek-ksiazki.pl
Projekt realizowany jest ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z Funduszu Promocji Kultury