Współczesna promocja wydawnicza jest wyzwaniem dla każdej osoby planującej aktywność komunikacyjną. Wybór potencjalnych kanałów komunikacji jest niezwykle bogaty, a ich selekcja dość utrudniona ze względu na wzajemne uzupełnianie się. Wiele z nich daje szanse na dotarcie do właściwej grupy docelowej, ale również niosą ze sobą zagrożenia wynikające z niewłaściwego dobrania komunikatów.
- Jak pogodzić trendy marketingowe i dostosować je do naszych potrzeb?
- Czy strategia content marketingowa to tylko wymysł?
- Jak wykorzystać tkwiący potencjał i unikać błędów w komunikacji?
- Które współczesne kanały warto wykorzystać?
- Jakie działania praktyczne niosą ze sobą największe zaangażowanie?
- Czy najważniejszy jest tylko zasięg?
- Influencerzy – tajna broń promocyjna czy tylko czasowy trend?
- Pokolenia X, Y, Z – jak dobierać odpowiednie aktywności?
Na te i inne pytania odpowiemy w czasie praktycznego szkolenia z zakresu wykorzystania mediów społecznościowych i przygotowania działań content marketingowych. Szkolenie prowadzone będzie w formie praktycznych warsztatów. Na szkolenie zapraszamy osoby początkujące – szkolenie obejmować będzie zagadnienia na poziomie podstawowym.
Adresaci szkolenia: osoby zajmujące się działaniami komunikacyjnymi i promocyjnymi w wydawnictwie oraz specjaliści z zakresu działań w social media i blogosferze.
Program szkolenia:
BLOK 1 (2h)
Content Marketing (CM) #musthave
– czym jest content marketing?
– content a content marketing
– content marketing w promocji publikacji i działalności wydawnictwa
– strategia i narzędzia content marketingu
– złote rady tworzenia idealnych treści
– dystrybucja treści w nowoczesnych kanałach
BLOK 2 (1h)
Social Media (SM) #mustdo w komunikacji online
– czym są media społecznościowe?
– rodzaje social mediów
– najbardziej popularne portale na świecie i w Polsce
BLOK 3 (2,5h)
Facebook.com
– demografia odbiorców
– planowanie skutecznych treści
– formy kreowania komunikacji – posty, karuzele zdjęć, pokazy slajdów, canva
– promowanie treści – zasady podstawowe
– statystki – interpretowanie najważniejszych danych
– trendy komunikacji
Instagram.com
– demografia odbiorców
– kreowania angażujących treści
– Instastories – skuteczne znikające treści
– promowanie treści
– statystki – interpretowanie najważniejszych danych
– trendy komunikacji
Influencerzy (potęga bloga i vloga)
– kim są liderzy opinii i do kogo docierają?
– przygotowanie działań
– czy liczą się tylko zasięgi?
– jak wybrać najlepszych?
– czego należy unikać?
BLOK 4 (2h) – warsztat z wykorzystaniem komputerów
Kampanie reklamowe w Social Mediach. Platforma Facebook Biznes Manager.
– zakładanie konta reklamowego i rozliczenie w menadżer reklam
– dobieranie grup docelowych i targetowanie wg. platform
– rodzaje form promocji
– korzystanie z platformreklamowych: facebook.com, Instagram, Messenger, Audience Network
– interpretacja danych statystycznych i podsumowanie kampanii
Szkolenie poprowadzi Rafał Wasilczyk, absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (Zarządzanie i Marketing w Ochronie Zdrowia) oraz studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Marką w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od 10 lat praktyk specjalizujący się w zakresie budowy i realizacji strategii social media, marketingu eventowego i PR oraz retail marketingu. W swojej karierze zawodowej związany z firmami działającymi na rynku detalicznym: Empik, Kakadu, Matras Księgarnie. Freelancer i koordynator projektów marketingowych w firmach detalicznych, farmaceutycznych, agencjach reklamowych oraz w wydawnictwach. Obecnie na stałe związany z Grupą PWN jako specjalista ds. marketingu w PZWL Wydawnictwo Lekarskie.
Formularz zgłoszeniowy: formularz_Social_Media_13_06_18
Informacje organizacyjne:
Termin szkolenia: 13 czerwca 2018 r., w godz. 9.00-16.30
Miejsce: Warszawa
Koszt udziału jednej osoby: 500 zł + 23 proc. VAT (koszt obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, obiad, certyfikat uczestnictwa). Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z ramienia jednej firmy – koszt uczestnictwa wynosi 450 zł + VAT od osoby.
Zgłoszenia na szkolenie przyjmujemy do 30 maja
Kontakt w sprawie szkoleń:
Ewa Zając: ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl
Ewa Tenderenda-Ożóg: ewa@rynek-ksiazki.pl
tel. 22 828 36 31
www.rynek-ksiazki.pl/szkolenia