MiejsceWarszawa, Millenium Plaza
Termin28 września 2018 r.

Biblioteka Analiz zaprasza księgarzy do udziału w bezpłatnych warsztatach pt. „Social Media i Content Marketing#MustHaveWspółczesnegoKsięgarza. Promocja księgarń przez media społecznościowe – dostępne narzędzia i możliwości”.

 

Kiedy: 28 września, godz. 9.00-16.30

Gdzie: Warszawa, Millenium Plaza, Al. Jerozolimskie 123

Zajęcia będą miały charakter praktycznych warsztatów z wykorzystaniem sprzętu komputerowego (istnieje możliwość odpłatnego wypożyczenia laptopa).

Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji księgarzy w obszarze promocji księgarni z wykorzystaniem social media.

Promocja we współczesnym świecie jest wyzwaniem dla każdej osoby planującej aktywność komunikacyjną. Wybór potencjalnych kanałów komunikacji jest niezwykle bogaty, a ich selekcja dość utrudniona ze względu na wzajemne uzupełnianie się. Wiele z nich daje szanse na dotarcie do właściwej grupy docelowej, ale również niosą ze sobą zagrożenia wynikające z niewłaściwego dobrania komunikatów.

Zaletą planowanych warsztatów będzie praktyczne podejście do przedstawianych zagadnień, poparte długoletnim doświadczeniem zawodowym prowadzącego – Rafała Wasilczyka oraz interaktywny charakter zajęć, pozwalający uczestnikom na weryfikację i testowanie swojej wiedzy w sytuacjach symulujących rzeczywistość.

Ponadto szkolenie ma stać się platformą wymiany doświadczeń między jego uczestnikami.

Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa. Przewidziana jest jedna przerwa obiadowa i dwie kawowe.

Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników będzie mógł w przeciągu pół roku liczyć na porady/wsparcie eksperta (e-mailowo) w zakresie działań w social media.

Liczba miejsc ograniczona!

Formularz zgłoszeniowy do pobrania: formularz_Social_Media_28_9_18

PROGRAM:

BLOK I  SOCIAL MEDIA

Część 1. Praktyczna opowieść

  1. Social Media – czym są?
  2. Rodzaje sm i ich wykorzystanie.
  3. Użytkownicy sm w Polsce.
  4. Social Media wyznacznikiem jakości księgarni.

BLOK II PLATFORMY SOCIAL MEDIA – FACEBOOK.COM

Część 1.  FACEBOOK – to, co musisz #WIEDZIEĆ

  1. Użytkownicy portalu
  2. Częstotliwość korzystania
  3. Profil jako wizytówka księgarni

Ćwiczenie 1.  zakładanie strony księgarni

W czasie tej lekcji każdy uczestnik założy fanpage. Prowadzący przestawi mechanizm zakładania i omówi każdy krok.  Przedstawione zostaną najważniejsze elementy budujące stronę i kwestie zasługujące na szczególną uwagę – opublikuj stronę XD

Część 2.  FACEBOOK – to, co musisz #ROBIĆ

  1. Najlepsze praktyki działania
  2. Metody angażowania użytkowników
  3. Planowanie treści i aktywności

Ćwiczenie 2. Tworzymy nasze posty – kreujemy miejsce!  

Lekcja polegać będzie na stworzeniu przez uczestników postów z wykorzystaniem form proponowanych przez portal. Każda metoda zostanie przedstawiona przez prowadzącego i opisana pod względem skuteczności angażowania użytkowników.

Część 3.  FACEBOOK – to, co musisz #ZAPLANOWAĆ

  1. Zasady planowania treści
  2. Częstotliwość w planowaniu
  3. Planowanie treści i aktywności

Ćwiczenie 3. Planujemy nasze posty

W czasie tego ćwiczenie każdy użytkownik dokona planowania postów, edycji harmonogramu i korzystania z wersji roboczych.

Część 4.  FACEBOOK – to, co musisz #SPRZEDAĆ

  1. Zakładki SKLEP
  2. Tworzenie sekcji dedykowanych (np. nowości, bestsellery, polecane, dla dzieci)

Ćwiczenie 4.   Tworzymy SKLEP  

Ćwiczenie ma na celu aktywowanie zakładki sklep i praktyczne edytowanie sekcji przez uczestników szkolenia.

Część 1. FACEBOOK – najważniejsze statystyki portalu

  1. Zakres statystyk
  2. Czytanie statystyk
  3. Interpretacja

 

BLOK III PLATFORMY SOCIAL MEDIA – INSTAGRAM

Część 1.  INSTAGRAM – to, co musisz #WIEDZIEĆ

  1. Użytkownicy portalu
  2. Częstotliwość korzystania
  3. Profil jako kolejna wizytówka księgarni

Ćwiczenie 1.  zakładanie profilu księgarni

W czasie tej lekcji każdy uczestnik założy profil na Instagramie.  Prowadzący przestawi mechanizm zakładania i omówi każdy krok.

Część 2.  INSTAGRAM  – to, co musisz #ROBIĆ

  1. Najlepsze praktyki działania
  2. Pozycjonowanie treści – moc #
  3. Możliwości serwisu – Instagram Stories

Ćwiczenie 2. Tworzymy naszą galerię – kreujemy miejsce!  

Lekcja polegać będzie na stworzeniu przez uczestników postów z wykorzystaniem form proponowanych przez portal. Prowadzący przejdzie przez cały proces tworzenia postu i omówi wszystkie zagadnienia (korekta obrazu, używanie #, lokalizacja, oznaczanie). Omówione zostaną również możliwości płynące z Instagram Stories i narzędzi proponowanych przez tą formę. Nie zabraknie również praktycznego wykorzystania materiałów video wraz z tworzeniem kanału IGTV.

Część 3. INSTAGRAM – najważniejsze statystyki portalu

  1. Zakres statystyk
  2. Czytanie statystyk
  3. Interpretacja

BLOK IV PLATFORMY SOCIAL MEDIA – BLOGI

Część 1. Blogi – to, co trzeba #WIEDZIEĆ

  1. Czym są blogi?
  2. Jak należy pisać?
  3. Gdzie publikować? Przegląd najlepszych platform.
  4. Czemu może służyć księgarzom?

Część 2. Co się sprawdza? – to, co musisz #ROBIĆ

  1. Zasady planowania
  2. Jakie treści są dla kogo?
  3. Najlepsze formy angażujące czytelników

Część 3. Jak z tego skorzystać? – to, co jest #KORZYSTANE

  1. Współprace z innymi autorami
  2. Lokalny promotor kultury
  3. Współdzielenie treści na facebook

 

BLOK V CONTENT MARKETING  

Część 1. Content – najlepsza treści

  1. Content w Content Marketingu
  2. Planowanie działań content marketingowych
  3. Budowanie treści względem odbiorców

 

Część 2. Korzystanie z contentu – aby wzbudzić #ZAINTERESOWANIE

  1. Zasady pisania
  2. Zasady dopasowania
  3. Zasady angażowania
  4. Zasady przy pozycjonowaniu treści

Część 3. Poznawanie użytkowników – aby wzbudzić #ATRAKCYJNOŚĆ

  1. Struktury odbiorców
  2. Pokolenia czytelników i ich wymagania

– pokolenie boomersi

– pokolenie X

– pokolenie Y

– pokolenie Z

 

ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA – PYTANIA I ODPOWIEDZI

 

 

 

Kontakt w sprawie szkoleń:

Ewa Zając:  ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl
Ewa Tenderenda-Ożóg: ewa@rynek-ksiazki.pl

tel. 22 828 36 31

Patronat honorowy:

 

Projekt realizowany jest w ramach zadania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Partnerstwo dla książki”