Biblioteka Analiz zaprasza księgarzy do udziału w bezpłatnych warsztatach pt. „Social Media i Content Marketing#MustHaveWspółczesnegoKsięgarza. Promocja księgarń przez media społecznościowe – dostępne narzędzia i możliwości”.
Kiedy: 28 września, godz. 9.00-16.30
Gdzie: Warszawa, Millenium Plaza, Al. Jerozolimskie 123
Zajęcia będą miały charakter praktycznych warsztatów z wykorzystaniem sprzętu komputerowego (istnieje możliwość odpłatnego wypożyczenia laptopa).
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji księgarzy w obszarze promocji księgarni z wykorzystaniem social media.
Promocja we współczesnym świecie jest wyzwaniem dla każdej osoby planującej aktywność komunikacyjną. Wybór potencjalnych kanałów komunikacji jest niezwykle bogaty, a ich selekcja dość utrudniona ze względu na wzajemne uzupełnianie się. Wiele z nich daje szanse na dotarcie do właściwej grupy docelowej, ale również niosą ze sobą zagrożenia wynikające z niewłaściwego dobrania komunikatów.
Zaletą planowanych warsztatów będzie praktyczne podejście do przedstawianych zagadnień, poparte długoletnim doświadczeniem zawodowym prowadzącego – Rafała Wasilczyka oraz interaktywny charakter zajęć, pozwalający uczestnikom na weryfikację i testowanie swojej wiedzy w sytuacjach symulujących rzeczywistość.
Ponadto szkolenie ma stać się platformą wymiany doświadczeń między jego uczestnikami.
Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa. Przewidziana jest jedna przerwa obiadowa i dwie kawowe.
Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników będzie mógł w przeciągu pół roku liczyć na porady/wsparcie eksperta (e-mailowo) w zakresie działań w social media.
Liczba miejsc ograniczona!
Formularz zgłoszeniowy do pobrania: formularz_Social_Media_28_9_18
PROGRAM:
BLOK I SOCIAL MEDIA
Część 1. Praktyczna opowieść
- Social Media – czym są?
- Rodzaje sm i ich wykorzystanie.
- Użytkownicy sm w Polsce.
- Social Media wyznacznikiem jakości księgarni.
BLOK II PLATFORMY SOCIAL MEDIA – FACEBOOK.COM
Część 1. FACEBOOK – to, co musisz #WIEDZIEĆ
- Użytkownicy portalu
- Częstotliwość korzystania
- Profil jako wizytówka księgarni
Ćwiczenie 1. zakładanie strony księgarni
W czasie tej lekcji każdy uczestnik założy fanpage. Prowadzący przestawi mechanizm zakładania i omówi każdy krok. Przedstawione zostaną najważniejsze elementy budujące stronę i kwestie zasługujące na szczególną uwagę – opublikuj stronę XD
Część 2. FACEBOOK – to, co musisz #ROBIĆ
- Najlepsze praktyki działania
- Metody angażowania użytkowników
- Planowanie treści i aktywności
Ćwiczenie 2. Tworzymy nasze posty – kreujemy miejsce!
Lekcja polegać będzie na stworzeniu przez uczestników postów z wykorzystaniem form proponowanych przez portal. Każda metoda zostanie przedstawiona przez prowadzącego i opisana pod względem skuteczności angażowania użytkowników.
Część 3. FACEBOOK – to, co musisz #ZAPLANOWAĆ
- Zasady planowania treści
- Częstotliwość w planowaniu
- Planowanie treści i aktywności
Ćwiczenie 3. Planujemy nasze posty
W czasie tego ćwiczenie każdy użytkownik dokona planowania postów, edycji harmonogramu i korzystania z wersji roboczych.
Część 4. FACEBOOK – to, co musisz #SPRZEDAĆ
- Zakładki SKLEP
- Tworzenie sekcji dedykowanych (np. nowości, bestsellery, polecane, dla dzieci)
Ćwiczenie 4. Tworzymy SKLEP
Ćwiczenie ma na celu aktywowanie zakładki sklep i praktyczne edytowanie sekcji przez uczestników szkolenia.
Część 1. FACEBOOK – najważniejsze statystyki portalu
- Zakres statystyk
- Czytanie statystyk
- Interpretacja
BLOK III PLATFORMY SOCIAL MEDIA – INSTAGRAM
Część 1. INSTAGRAM – to, co musisz #WIEDZIEĆ
- Użytkownicy portalu
- Częstotliwość korzystania
- Profil jako kolejna wizytówka księgarni
Ćwiczenie 1. zakładanie profilu księgarni
W czasie tej lekcji każdy uczestnik założy profil na Instagramie. Prowadzący przestawi mechanizm zakładania i omówi każdy krok.
Część 2. INSTAGRAM – to, co musisz #ROBIĆ
- Najlepsze praktyki działania
- Pozycjonowanie treści – moc #
- Możliwości serwisu – Instagram Stories
Ćwiczenie 2. Tworzymy naszą galerię – kreujemy miejsce!
Lekcja polegać będzie na stworzeniu przez uczestników postów z wykorzystaniem form proponowanych przez portal. Prowadzący przejdzie przez cały proces tworzenia postu i omówi wszystkie zagadnienia (korekta obrazu, używanie #, lokalizacja, oznaczanie). Omówione zostaną również możliwości płynące z Instagram Stories i narzędzi proponowanych przez tą formę. Nie zabraknie również praktycznego wykorzystania materiałów video wraz z tworzeniem kanału IGTV.
Część 3. INSTAGRAM – najważniejsze statystyki portalu
- Zakres statystyk
- Czytanie statystyk
- Interpretacja
BLOK IV PLATFORMY SOCIAL MEDIA – BLOGI
Część 1. Blogi – to, co trzeba #WIEDZIEĆ
- Czym są blogi?
- Jak należy pisać?
- Gdzie publikować? Przegląd najlepszych platform.
- Czemu może służyć księgarzom?
Część 2. Co się sprawdza? – to, co musisz #ROBIĆ
- Zasady planowania
- Jakie treści są dla kogo?
- Najlepsze formy angażujące czytelników
Część 3. Jak z tego skorzystać? – to, co jest #KORZYSTANE
- Współprace z innymi autorami
- Lokalny promotor kultury
- Współdzielenie treści na facebook
BLOK V CONTENT MARKETING
Część 1. Content – najlepsza treści
- Content w Content Marketingu
- Planowanie działań content marketingowych
- Budowanie treści względem odbiorców
Część 2. Korzystanie z contentu – aby wzbudzić #ZAINTERESOWANIE
- Zasady pisania
- Zasady dopasowania
- Zasady angażowania
- Zasady przy pozycjonowaniu treści
Część 3. Poznawanie użytkowników – aby wzbudzić #ATRAKCYJNOŚĆ
- Struktury odbiorców
- Pokolenia czytelników i ich wymagania
– pokolenie boomersi
– pokolenie X
– pokolenie Y
– pokolenie Z
ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA – PYTANIA I ODPOWIEDZI
Kontakt w sprawie szkoleń:
Ewa Zając: ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl
Ewa Tenderenda-Ożóg: ewa@rynek-ksiazki.pl
tel. 22 828 36 31
Patronat honorowy:
Projekt realizowany jest w ramach zadania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Partnerstwo dla książki”