Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji wydawców w obszarze promocji wydawnictwa z wykorzystaniem social media. W czasie szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie tworzyć kampanie, optymalizować budżet oraz odpowiednio targetować grupy odbiorców. Poruszone zostaną kwestie związane z budowaniem strategii content marketingowej i wykorzystaniem jej w procesie promocji. W części praktycznej każdy użytkownik – w Facebook Ads Manager – stworzy kampanie odpowiadające różnym celom biznesowym. Nie zabraknie również case study opisujących dobre i złe praktyki komunikacji. Wyjaśnione zostaną również kwestie prawne związane z content curation i oznaczaniem treści reklamowych.
Szkolenie prowadzone będzie w formie teoretycznej, z elementami praktycznych warsztatów.
- Jak pogodzić trendy marketingowe i dostosować je do naszych potrzeb?
- Czy strategia content marketingowa to tylko wymysł?
- Jak wykorzystać tkwiący potencjał i unikać błędów w komunikacji?
- Które współczesne kanały warto wykorzystać?
- Jakie działania praktyczne niosą ze sobą największe zaangażowanie?
- Jak dobierać odpowiednie aktywności do konkretnych grup odbiorców?
– na te i inne pytania odpowiemy w czasie praktycznego szkolenia z zakresu wykorzystania mediów społecznościowych. Na szkolenie zapraszamy osoby, które posiadają podstawową wiedzę z zakresu social mediów. Szkolenie z laptopami – prosimy o przyniesienie własnego sprzętu.
Adresaci szkolenia: osoby zajmujące się działaniami komunikacyjnymi i promocyjnymi w wydawnictwie oraz specjaliści z zakresu działań w social media i blogosferze.
Program szkolenia:
1. Komunikacja na portalach społecznościowych
- strategia komunikacji
- etapy tworzenia
- przykłady najlepszych praktyk
- viral w komunikacji
2. Prowadzenie aktywności
- zasady tworzenia dedykowanych treści dla platform: FACEBOOK (grupy, notatki, posty); INSTAGRAM (relacje, wyróżnione relacje)
- planowanie contentu
- pomiar skuteczności działań
- statystyki – rodzaje i interpretacja danych
- real-time marketing
3. Narzędzia zaawansowane – platformy
- FACEBOOK IQ Audience Insights
- FACEBOOK BUSINESS PLATFORM
- FACEBOOK ADS MANAGER
- FACEBOOK PIXEL – konwersja i remarketing
- FACEBOOK AUDIENCE NETWORK
4. Kampanie reklamowe
- zasady promocji treści
- dobieranie grup docelowych (zawężanie i wykluczanie odbiorców)
- plan wyświetleń
- ustalanie budżetu reklamowego
- optymalizacja realizacji
5. Tworzenie reklam profilowanych na cele
ŚWIADOMOŚĆ
- rozpoznawalność marki
DZIAŁANIA
- ruch
- wysłanie wiadomości
KONWERSJA
- sprzedaż z katalogu
- konwersja
6. Case Study
- przykłady dobrych i złych praktyk w komunikacji
7. Aspekty prawne
- wykorzystanie materiałów
- oznaczanie treści reklamowych (#ad)
- content curation
Wykładowca:
Rafał Wasilczyk – absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (Zarządzanie i Marketing w Ochronie Zdrowia) oraz studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania Marką w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od 10 lat praktyk specjalizujący się w zakresie budowy i realizacji strategii social media, marketingu eventowego i PR oraz retail marketingu. W swojej karierze zawodowej związany z firmami działającymi na rynku detalicznym: Empik, Kakadu, Matras Księgarnie. Freelancer i koordynator projektów marketingowych w firmach detalicznych, farmaceutycznych, agencjach reklamowych oraz w wydawnictwach. Obecnie związany z Grupą PWN jako specjalista ds. marketingu w PZWL Wydawnictwo Lekarskie. Prowadzi szkolenia z zakresu content marketingu i budowaniu strategii promocji w social mediach.
Informacje organizacyjne:
Termin szkolenia: 16 września 2019 r., w godz. 9.00-16.30
Miejsce: Warszawa, Atlas Tower, CK Golden Floor
Koszt udziału jednej osoby: 500 zł + 23 proc. VAT (koszt obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, obiad, certyfikat uczestnictwa). Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z ramienia jednej firmy – koszt uczestnictwa wynosi 450 zł + VAT od osoby.
formularz zgłoszeniowy doc: formularz_Social_Media_16_09_2019
formularz zgłoszeniowy pdf: formularz_Social_Media_16_09_2019
Kontakt w sprawie szkoleń:
Ewa Zając: ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl
Ewa Tenderenda-Ożóg: ewa@rynek-ksiazki.pl
tel. 22 828 36 31
www.rynek-ksiazki.pl/szkolenia