Po warsztatach uczestnik będzie miał ugruntowaną wiedzę o Facebooku, GoldenLine.pl, platformach blogowych, itd. Przede wszystkim będzie potrafił:
- założyć profil firmowy – społecznościowy,
- zarządzać nim – animacja, moderacja,
- zmierzyć efektywność działań na Facebooku i na innych platformach (Google Analytics),
- zdobywać informacje na temat konkurencji,
- utworzyć grupy dyskusyjne, – tworzyć własne, optymalne kosztowo aplikacje społecznościowe (konkursy, quizy)
- korzystać z panelu reklamowego na Facebooku, – korzystać z wtyczek społecznościowych,
- integrować strony WWW z serwisami społecznościowymi,
- zakładać indywidualną, darmową stronę blogową połączoną z serwisami społecznościowymi,
- korzystać z forów tematycznych,
- funkcjonować, gdy jest „gorąco”, czyli pakiet antykryzysowy w social media.
Dodatkowo, dzięki przykładom z branży, uczestnik szkolenia będzie znał dobre, sprawdzone praktyki działań reklamowych w social media dla wydawnictw. Przyjrzymy się temu co w danej chwili najbardziej istotne – czy promować wydawnictwo, czy może dany tytuł książki?
Warsztaty poprowadzi Marcin Czajka, Social Media Consultant, B2B. Obecnie prowadzi własną agencję social media Gravity.ad, specjalizującą się w rozwiązaniach social media dla biznesu. Od ponad 4 lat związany z mediami społecznościowymi (Goldenline.pl, Linkedin.pl, Facebook.com, etc.).
Pasjonat online marketingu dla B2B. W Business Ad Network odpowiadał za rozwój sprzedaży Linkedin w Polsce. Jako Business Development Manager w GoldenLine odpowiadał m.in. za aktywności reklamowe i social mediowe klientów, w tym ich działania Employer Branding. Współpracował z agencjami reklamowymi i domami mediowymi. Równolegle był Business Development Managerem w AdSocial – agencji social media specjalizującej się w działaniach reklamowych w serwisach: Facebook.com, Grupa Pomocni.pl, ZnanyLekarz.pl, Pinterest.com i innych. Studiował Zarządzanie na Uniwersytecie Warszawskim.
Dla branży wydawniczej zrealizował z sukcesem kilka projektów, z których 3 najciekawsze zaprezentuje podczas warsztatów.
Szkolenie będzie miało charakter praktycznych warsztatów. Prowadzący po krótkim wyjaśnieniu zagadnień demonstruje konkretne zastosowanie na testowym profilu firmowym – Fan Page. W miejscu, gdzie odbywa się szkolenie jest dostępny Internet WiFi, dzięki któremu uczestnicy mogą korzystać ze swoich laptopów.
Program szkolenia
Moduł 1. Wstęp
- Popularność mediów społecznościowych w Polsce
- Rodzaj mediów społecznościowych i nastawienie emocjonalne użytkowników
- Wyjaśnienie niezbędnych pojęć
- Statystyki serwisów Facebook.com, GoldenLine.pl, Twitter, LinkedIn, Pinterest w Polsce
- Przekrój grupy odbiorców – użytkowników
- Social media okiem użytkownika, a marketera
- Nowy news feed Facebook.com – jak go wykorzystać w celach marketingowych?
- Czy Facebook jest darmowy? Za co się płaci?
- Regulacje prawne na Facebooku
Moduł 2. Strona firmowa
- Zakładanie i optymalizacja strony na Facebooku
- Kategorie strony firmowej
- Prawidłowe ustawienie opisu strony
- Ustawienie właściwej nazwy strony
- Modyfikacja elementów strony
- Zarządzanie uprawnieniami administratorów
- Metody pozyskiwania fanów
- Tworzenie własnych zakładek i dodawanie modułów (aplikacji)
- Strategia komunikacji na Facebook.com
- Własna treść, czy zapożyczona?
- Częstotliwość wpisów
- Wymiary grafiki Facebook.com, a rzeczywistość
- Wtyczki społecznościowe
- Przycisk Wiadomość – korzystać, czy nie? Z czym to się wiąże?
Moduł 3. Własna aplikacja konkursowa Facebook.com
- Gdzie szukać? Dostawcy gotowych mechanizmów
- Optymalizacja budżetu
- Przygotowanie indywidualnego wyglądu aplikacji
- Wybór właściwego mechanizmu
- Ustalenie formy konkursu
- Komisja, czy może inna forma wyłonienia zwycięzców
- Wybór nagród
- Promocja aplikacji – najlepsze praktyki
Moduł 4. Promocja konkursu
- Lista serwisów ogłoszeniowych
- Reklamy Facebook Ads – własna kampania
- Wydarzenia
- Wtyczki społecznościowe
- Automatyczne powiadomienia wśród znajomych
- E-mailing
- Pozostałe działania reklamowe
Moduł 5. Pozostałe serwisy społecznościowe
- Własna platforma blogowa – jak założyć, przykłady
- GoldenLine.pl – grupa, czy profil, a może mikroblog?
- LinkedIn.com – grupa, a profil wydawnictwa
- Fora tematyczne
Moduł 6. Przykłady działań w social media dla wydawnictw
- Wydawnictwo Egmont – „Czytanie to działa” w Facebook.com
- Wydawnictwo Rebis – „Biologia Campbella” w Facebook.com
- Wydawnictwo Lingo – „Cel-matura” w Facebook.com
- Obecność wydawnictw w pozostałych serwisach społecznościowych
- Praktyki zagraniczne
Moduł. 7. Analiza efektywności działań i dalsze etapy
- Analiza Facebook Ads, LinkedIn Ads, GoldenLine Ads
- Google Analytics
- Liczba fanów, a zaangażowanie
- Edge Rank
- Co dalej? Co robić, gdy mamy już odpowiednią ilość fanów?
Moduł 8. Pytania, dyskusja
Czy warto promować wydawnictwo, a może tytuł książki?
Pytania
Informacje organizacyjne:Termin i miejsce szkolenia: 24 kwietnia, Warszawa
Czas szkolenia: 7,5 godz. (9.30 – 17.00), w tym dwie przerwy kawowe oraz przerwa obiadowa
Koszt udziału jednej osoby: 599 zł (+ 23 proc. VAT). Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z danej firmy – koszt uczestnictwa wynosi 549 zł od osoby. Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, jednodaniowy lunch, certyfikat uczestnictwa.
Uwaga: Na szkolenie zapraszamy z własnymi laptopami. Istnieje możliwość wynajęcia sprzętu. Koszt 60 zł netto.
Zgłoszenia przyjmujemy do 14 kwietnia
Kontakt w sprawie szkoleń:
Ewa Zając, ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl tel. (22) 828 36 31
Ewa Tenderenda-Ożóg, ewa@rynek-ksiazki.pl, tel. (22) 828 36 31
Organizator: Biblioteka Analiz Sp. z o.o., firma działająca na rynku książki od ponad dziesięciu lat, od sześciu lat prowadząca działalność szkoleniową. Prowadzenie naszych kursów powierzamy profesjonalistom, praktykom, którzy na co dzień udowadniają swe doskonałe umiejętności w danej dziedzinie, znakomicie zorientowanym w specyfice branży wydawniczo-księgarskiej.
Biblioteka Analiz Sp. z o.o.
ul. Mazowiecka 6/8 pok. 416, 00-048 Warszawa
tel. 022 828 36 31, tel/faks 022 827 93 50
www.rynek-ksiazki.pl