Po warsztatach uczestnik będzie miał ugruntowaną wiedzę o Facebooku, GoldenLine.pl, platformach blogowych, itd. Przede wszystkim będzie potrafił:

  • założyć profil firmowy – społecznościowy,
  • zarządzać nim – animacja, moderacja,
  • zmierzyć efektywność działań na Facebooku i na innych platformach (Google Analytics),
  • zdobywać informacje na temat konkurencji,
  • utworzyć grupy dyskusyjne,  – tworzyć własne, optymalne kosztowo aplikacje społecznościowe (konkursy, quizy)
  • korzystać z panelu reklamowego na Facebooku,  – korzystać z wtyczek społecznościowych,
  • integrować strony WWW z serwisami społecznościowymi,
  • zakładać indywidualną, darmową stronę blogową połączoną z serwisami społecznościowymi,
  • korzystać z forów tematycznych,
  • funkcjonować, gdy jest „gorąco”, czyli pakiet antykryzysowy w social media.

Dodatkowo, dzięki przykładom z branży, uczestnik szkolenia będzie znał dobre, sprawdzone  praktyki działań reklamowych w social media dla wydawnictw. Przyjrzymy się temu co w danej chwili najbardziej istotne – czy promować wydawnictwo, czy może dany tytuł książki?

Warsztaty poprowadzi Marcin Czajka, Social Media Consultant, B2B. Obecnie prowadzi własną agencję social media Gravity.ad, specjalizującą się w rozwiązaniach social media dla biznesu. Od ponad 4 lat związany z mediami społecznościowymi (Goldenline.pl, Linkedin.pl, Facebook.com, etc.). 

Pasjonat online marketingu dla B2B. W Business Ad Network odpowiadał za rozwój sprzedaży Linkedin w Polsce. Jako Business Development Manager w GoldenLine odpowiadał m.in. za aktywności reklamowe i social mediowe klientów, w tym ich działania Employer Branding. Współpracował z agencjami reklamowymi i domami mediowymi. Równolegle był Business Development Managerem w AdSocial – agencji social media specjalizującej się w działaniach reklamowych w serwisach: Facebook.com, Grupa Pomocni.pl, ZnanyLekarz.pl, Pinterest.com i innych. Studiował Zarządzanie na Uniwersytecie Warszawskim. 

Dla branży wydawniczej zrealizował z sukcesem kilka projektów, z których 3 najciekawsze zaprezentuje podczas warsztatów.

Szkolenie będzie miało charakter praktycznych warsztatów. Prowadzący po krótkim wyjaśnieniu zagadnień demonstruje konkretne zastosowanie na testowym profilu firmowym – Fan Page. W miejscu, gdzie odbywa się szkolenie jest dostępny Internet WiFi, dzięki któremu  uczestnicy mogą korzystać ze swoich laptopów.

Program szkolenia

Moduł 1. Wstęp

  • Popularność mediów społecznościowych w Polsce 
  • Rodzaj mediów społecznościowych i nastawienie emocjonalne użytkowników 
  • Wyjaśnienie niezbędnych pojęć 
  • Statystyki serwisów Facebook.com, GoldenLine.pl, Twitter, LinkedIn, Pinterest w Polsce 
  • Przekrój grupy odbiorców – użytkowników 
  • Social media okiem użytkownika, a marketera 
  • Nowy news feed Facebook.com – jak go wykorzystać w celach marketingowych? 
  • Czy Facebook jest darmowy? Za co się płaci? 
  • Regulacje prawne na Facebooku 

Moduł 2. Strona firmowa 

  • Zakładanie i optymalizacja strony na Facebooku 
  • Kategorie strony firmowej 
  • Prawidłowe ustawienie opisu strony 
  • Ustawienie właściwej nazwy strony 
  • Modyfikacja elementów strony 
  • Zarządzanie uprawnieniami administratorów 
  • Metody pozyskiwania fanów 
  • Tworzenie własnych zakładek i dodawanie modułów (aplikacji) 
  • Strategia komunikacji na Facebook.com 
  • Własna treść, czy zapożyczona? 
  • Częstotliwość wpisów 
  • Wymiary grafiki Facebook.com, a rzeczywistość 
  • Wtyczki społecznościowe 
  • Przycisk Wiadomość – korzystać, czy nie? Z czym to się wiąże?

Moduł 3. Własna aplikacja konkursowa Facebook.com

  • Gdzie szukać? Dostawcy gotowych mechanizmów 
  • Optymalizacja budżetu 
  • Przygotowanie indywidualnego wyglądu aplikacji 
  • Wybór właściwego mechanizmu 
  • Ustalenie formy konkursu 
  • Komisja, czy może inna forma wyłonienia zwycięzców 
  • Wybór nagród 
  • Promocja aplikacji – najlepsze praktyki

Moduł 4. Promocja konkursu

  • Lista serwisów ogłoszeniowych 
  • Reklamy Facebook Ads – własna kampania 
  • Wydarzenia 
  • Wtyczki społecznościowe 
  • Automatyczne powiadomienia wśród znajomych 
  • E-mailing 
  • Pozostałe działania reklamowe 

Moduł 5. Pozostałe serwisy społecznościowe

  • Własna platforma blogowa – jak założyć, przykłady 
  • GoldenLine.pl – grupa, czy profil, a może mikroblog? 
  • LinkedIn.com – grupa, a profil wydawnictwa 
  • Fora tematyczne

Moduł 6. Przykłady działań w social media dla wydawnictw 

  • Wydawnictwo Egmont – „Czytanie to działa” w Facebook.com 
  • Wydawnictwo Rebis – „Biologia Campbella” w Facebook.com 
  • Wydawnictwo Lingo – „Cel-matura” w Facebook.com 
  • Obecność wydawnictw w pozostałych serwisach społecznościowych 
  • Praktyki zagraniczne

Moduł. 7. Analiza efektywności działań i dalsze etapy

  • Analiza Facebook Ads, LinkedIn Ads, GoldenLine Ads 
  • Google Analytics 
  • Liczba fanów, a zaangażowanie 
  • Edge Rank 
  • Co dalej? Co robić, gdy mamy już odpowiednią ilość fanów?

Moduł 8. Pytania, dyskusja

Czy warto promować wydawnictwo, a może tytuł książki?

Pytania

Informacje organizacyjne:Termin i miejsce szkolenia: 24 kwietnia, Warszawa

Czas szkolenia: 7,5 godz. (9.30 – 17.00), w tym dwie przerwy kawowe oraz przerwa obiadowa

Koszt udziału jednej osoby: 599 zł (+ 23 proc. VAT). Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z danej firmy – koszt uczestnictwa wynosi 549 zł od osoby. Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, jednodaniowy lunch, certyfikat uczestnictwa.

Uwaga: Na szkolenie zapraszamy z własnymi laptopami. Istnieje możliwość wynajęcia sprzętu. Koszt 60 zł netto. 

Zgłoszenia przyjmujemy do 14 kwietnia

Kontakt w sprawie szkoleń:

Ewa Zając, ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl tel. (22) 828 36 31

Ewa Tenderenda-Ożóg, ewa@rynek-ksiazki.pl, tel. (22) 828 36 31

Organizator: Biblioteka Analiz Sp. z o.o., firma działająca na rynku książki od ponad dziesięciu lat, od sześciu lat prowadząca działalność szkoleniową. Prowadzenie naszych kursów powierzamy profesjonalistom, praktykom, którzy na co dzień udowadniają swe doskonałe umiejętności w danej dziedzinie, znakomicie zorientowanym w specyfice branży wydawniczo-księgarskiej.

Biblioteka Analiz Sp. z o.o.
ul. Mazowiecka 6/8 pok. 416, 00-048 Warszawa
tel. 022 828 36 31, tel/faks 022 827 93 50
www.rynek-ksiazki.pl