Poniedziałek, 7 sierpnia 2000
Harlequin Przez ostatnie kilka lat Wydawnictwo Arlekin należące do úwiatowego koncernu Harlequin Enterprises odnotowywało spadek obrotŰw ze sprzedaży książek w przeliczeniu na dolary amerykaŇskie. ZarŰwno w Polsce, jak i na całym úwiecie oficyna ta ma specyficzną ofertÍ i úciúle okreúloną grupÍ odbiorcŰw - wydaje lekkie romanse w rŰżnych seriach przeznaczone dla przeciÍtnych kobiet. W Polsce książki tego edytora są rozprowadzane głŰwnie przez punkty sprzedaży prasy, chociaż są też dostÍpne w nielicznych ksiÍgarniach i w kilku sieciach supermarketŰw. Można wskazaĘ kilka przyczyn, ktŰre sprawiły, że po spektakularnym wzroúcie na początku lat 90. od 1995 roku Arlekin obniża loty. Po pierwsze druga połowa lat 90. przyniosła ze sobą gwałtowny rozwŰj poważnych konkurentŰw tego wydawcy - przede wszystkim stacji telewizyjnych emitujących liczne seriale i opery mydlane. Od niedawna działa specjalna stacja telewizyjna - Romantika - emitująca wyłącznie filmowe tasiemce dla kobiet. Znacząco wzrosła poza tym liczba osŰb mających dostÍp do telewizji kablowej. Po drugie po odnotowanym na przełomie lat 80. i 90. boomie na literaturÍ przekładową, w tym na romanse Harlequina, dalsze lata przyniosły nasycenie rynku i znaczny spadek nakładów i sprzedaży. Wreszcie trzeciej przyczyny, dla ktŰrej Arlekin sprzedaje w ostatnich latach mniej książek należy upatrywaĘ w polityce rynkowej prowadzonej przez tego wydawcÍ. Od kilku lat w ofercie oficyny nic siÍ właúciwie nie zmienia. Owszem pojawiają siÍ nowe serie i nie brakuje nowych tytułŰw, ale w gruncie rzeczy wciąż jest to ten sam produkt, przeznaczony zasadniczo dla tej samej grupy docelowej. - To prawda, że przez ostatnie lata niewiele działo …
Wyświetlono 25% materiału - 247 słów. Całość materiału zawiera 991 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się