Pierwsza edycja szkolenia już za nami. Spotkała się z bardzo dobrymi opiniami. Kolejna już wkrótce. Są jeszcze wolne miejsca na szkolenie w trzecim terminie – 26 kwietnia.
W ankiecie przeprowadzonej wśród uczestników na pytanie: “Co Ci się w szkoleniu najbardziej podobało?” padły takie odpowiedzi:
Udzielanie odpowiedzi na każde pytanie. Jasne tłumaczenie
Atmosfera
Poszerzenie wiedzy na temat wagi promocji w całym procesie wydawniczym
Podglądanie branży przez dziurkę od klucza
Przykłady promocji innych wydawnictw
Wiedza i orientacja w rynku
Konkretne przykłady z promocji książek
Ciekawe przykłady
Jasny przekaz. Dynamika. Realistyczne podejście. Opowieści z życia
Druga część – rozmowa o konkretnych akcjach promocyjnych na przykładach
Podejście Kuby, realność przekazywanych treści, szczerość, mowa wprost
Szczerość prowadzącego
Doświadczenie trenera, przykłady z własnych doświadczeń
Praktyczne przykłady
Rocznie ukazuje się w Polsce prawie 37.000 tytułów, ale średni nakład książki to mniej niż 2500 egzemplarzy. Sześciocyfrowe nakłady na całym polskim rynku osiąga kilka, maksymalnie kilkanaście pozycji rocznie.
Jak dołączyć do tego elitarnego grona z Twoją książką?
- Dlaczego wszystkie bestsellery to sukcesy redakcji i handlu, a wszystkie porażki to klęski promocji?
- Kto powinien pisać notki na okładkę i dlaczego nie redakcja?
- Ile kosztuje blurb od znanej aktorki na okładkę i jak jej go napisać?
- Dlaczego zamiast dzwonić i pisać maile do dziennikarzy lepiej umówić się z nimi na piwo?
- Czemu katalogowe oferty reklamowe są z kosmosu, a czego nie ma w cenniku?
- Co zrobić na targach książki z autorem, którego nikt nie prosi o podpisanie książki?
Na te i bardziej poważne pytania odpowiemy sobie wspólnie podczas szkolenia, ilustrowanego bogato życiowymi przykładami z wieloletniej praktyki (w kilku wydawnictwach) prowadzącego. Szkolenie będzie miało charakter warsztatowy.
Adresaci szkolenia: Szkolenie dedykowane jest dla branży wydawniczej. Adresowane jest do właścicieli wydawnictw, szefów i pracowników działów marketingu, promocji i PR, specjalistów ds. komunikacji oraz pracowników niewielkich wydawnictw, którzy najczęściej realizują strategię promocyjną firmy, bazując na niewielkich budżetach.
Program szkolenia:
I. Miejsce działu promocji w strukturze wydawnictwa
- przebieg procesu wydawniczego
- relacje z redakcją oraz działem handlowym
- relacje z innymi działami – księgowość, dział produkcyjny, ekspedycja
- promocja produktu a promocja sprzedaży i promocja e-commerce
II. Książka jako produkt
- określanie grupy docelowej
- definiowanie silnych stron książki
- określanie potencjału sprzedażowego książki
- nakład a budżet promocyjny książki
- komunikat promocyjny książki – co mówić, żeby przekonać?
- opakowanie produktu: okładka, blurby, lead, notka na IV okładkę, materiały na skrzydełka
- patronaty
- przygotowanie materiałów dla mediów
- przygotowanie materiałów dla działu handlowego
III. Odbiorcy działań promocyjnych
- PR wewnętrzny
- jak współpracować z autorami
- sojusznicy i ambasadorzy książki
- partnerzy i sponsorzy
- media – jak budować relacje z dziennikarzami
- prezentacje dla kontrahentów handlowych
IV. Katalog działań promocyjnych
- mailingi i obdzwanianie
- egzemplarze próbne i kreatywna wysyłka
- konferencje prasowe i panele dyskusyjne
- reklamy płatne
- czytanie i przedruki fragmentów
- wywiady wyjazdowe
- outdoor
- spotkania autorskie i targi książki
- promocja w internecie – materiały video, Facebook, Instagram, blogerzy, influencerzy
- content marketing
Szkolenie poprowadzi Jakub Kuza – absolwent studiów prawniczych oraz filozoficznych na Uniwersytecie Jagiellońskim, od kilkunastu lat zajmujący się public relations m.in. w Biurze Prezydenta Miasta Wrocławia, Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku i spółce obuwniczej Wojas w Nowym Targu, a następnie w działach promocji krakowskich i warszawskich wydawnictw: Znak, Sine Qua Non, WAM, Bellona i Świat Książki. Promotor książek które osiągnęły nakłady ponad 100.000 egzemplarzy, m.in. Anny Ficner–Ogonowskiej, ks. Jana Kaczkowskiego, Diane Ducret, Szymona Hołowni i Janusza Wójcika, a także Jakuba Żulczyka, Wojciecha i Grażyny Jagielskich, Ziemowita Szczerka, Svena Hannawalda i Sławomira Jastrzębowskiego. Autor kilkudziesięciu artykułów historycznych, założyciel i administrator fanpage’a „Krótka Historia Jednego Zdjęcia”. W kwietniu 2018 roku ukaże się jego debiutancka książka.
Informacje organizacyjne:
Miejsce | Warszawa |
Termin | 26 kwietnia 2018 r. |
Cena | 550 zł + VAT |
Zapisy do | 19 kwietnia 2018 r. |
Koszt udziału jednej osoby: 550 zł + 23% VAT (koszt obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, obiad, imienny certyfikat uczestnictwa). Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z jednej firmy koszt uczestnictwa wynosi 500 zł + VAT od osoby.
Formularz zgłoszeniowy do pobrania: formularz_Sprzedac_100tys_ksiazek_26_04_2018
Kontakt w sprawie szkoleń:
Ewa Zając: ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl
Ewa Tenderenda-Ożóg: ewa@rynek-ksiazki.pl
tel. 22 828 36 31