Poniedziałek, 27 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Polskie Wydawnictwo Muzyczne S.A. (PWM) 31-111 Kraków, ul. Krasińskiego 11a, tel. (012) 4227044, fax (012) 4220174, http://www.pwm.com.pl, e-mail internet@pwm.com.pl Rok 2005 Polskie Wydawnictwo Muzyczne zamknęło obrotem w wysokości 7,5 mln zł. Przychód ze sprzedaży książek wyniósł 2,06 mln zł, co oznacza spadek o 41 proc. w porównaniu z rokiem 2004 (3,45 mln zł). Pozostałe przychody również mają związek z działalnością edytorską – pochodzą głównie z wypożyczeń partytur i udostępniania praw autorskich do utworów, których właścicielem jest PWM. Żaden inny wydawca w Polsce nie korzysta w takim jak PWM stopniu ze swojego ogromnego archiwum. Wydawnictwo opublikowało 101 tytułów, w tym 48 nowości. Ukazały się 82 wydawnictwa nutowe. Łącznie nakłady wyniosły 237 tys. egz., sprzedano 104 tys. egz. Oficyna zanotowała w 2005 stratę w wysokości 100 tys. zł. Kapitały własne firmy wynosiły 4,1 mln zł. Na koniec 2005 roku w wydawnictwie zatrudnionych było 66 osób. W 2005 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne obchodziło jubileusz 60-lecia. W związku z tym przygotowano specjalne okolicznościowe logo PWM, którym opatrzone zostały wszystkie pierwsze wydania opublikowane w 2005 roku. Wśród nich znalazły się okolicznościowe edycje partytur Lutosławskiego, Kilara i Bujarskiego, nowa seria „Musica Claromontana” (mająca na celu pierwsze w świecie wydania kompozycji zgromadzonych w klasztorze oo. Paulinów na Jasnej Górze), nowy podręcznik do historii muzyki (pierwsza część), pierwsza monografia Wojciecha Kilara czy album o Adamie Didurze z płytą CD zawierającą archiwalne koncerty artysty. W ramach jubileuszu oficyna przygotowała w krakowskiej siedzibie Salon PWM, w którym zgromadzono najważniejsze publikacje, serie wydawnicze, egzemplarze okolicznościowe, nagrody, zdjęcia i innego rodzaju pamiątki. PWM był także gościem Salonu Wydawców organizowanego przez Bibliotekę Narodową. Ta była także beneficjentem – obok Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego – przekazania rękopisów utworów muzycznych gromadzonych w PWM przez wiele lat. Najważniejszym przedsięwzięciem jubileuszowym było zainicjowanie i współorganizowanie razem z Prezydentem Krakowa, Polskim Radiem i Stowarzyszeniem Muzyki Polskiej nowej imprezy muzycznej w Krakowie – Festiwalu Muzyki Polskiej. Festiwal ten, mający na celu propagowanie muzyki polskiej od średniowiecza po współczesność, ma przyczynić się przede wszystkim do włączenia utworów polskich kompozytorów do repertuaru zagranicznych wykonawców, a dzięki współpracy z PR ma szansę trafić na anteny wszystkich europejskich rozgłośni radiowych. Festiwal będzie organizowany rokrocznie w listopadzie. Najlepiej sprzedającymi się tytułami w 2005 roku były: „Barka. Ukochane pieśni Ojca Świętego Jana Pawła II” (różni wykonawcy), „Historia Muzyki cz. 1” Danuty Gwizdalanki, …
Wyświetlono 25% materiału - 376 słów. Całość materiału zawiera 1505 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się