Piątek, 6 sierpnia 2021
Aktywnie kupujący wydają rocznie na zakupy 2969 zł
2,52 mld zł wyniosły przychody Allegro w pierwszym półroczu bieżącego roku. Oznacza to, że wzrosły o ponad 42 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku wcześniejszego. Istotnie zwiększył się także wypracowany zysk netto.
Zysk netto urósł z niespełna 230 mln zł w pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku do 565 mln zł w okresie styczeń-czerwiec w roku obecnym. Tym samym niemal został podwojony – wzrósł o 95 proc. EBITDA wyniosła 1,08 mld zł wobec 788 mln zł w pierwszej połowie ub.r.

Tylko w samym drugim kwartale 2021 roku Allegro zwiększyło przychody o 28,4 proc., (do 1,3 mld zł), a wartość sprzedanych towarów (GMV) wzrosła o 10,6 proc. Wzrost nastąpił w porównaniu do bardzo silnego II kwartału 2020 roku, kiedy wybuch pandemii wywołał ożywienie w zakupach online.

W segmencie marketplace odnotowano wzrost o 29,4 proc. r/r, który ma największy udział w przychodach ogółem, wynoszący niemal 83 proc.

“Drugi kwartał był wyjątkowy ze względu na to, że punktem odniesienia dla naszych wyników jest okres gwałtownego wzrostu, który zanotowaliśmy krótko po wybuchu pandemii COVID-19 rok temu. Na nasze bardzo dobre wyniki z tamtego czasu wpłynęły nie tylko bezprecedensowe ograniczenia w handlu, ale także nasza reakcja na te wyjątkowe wydarzenia, czyli np. zapewnienie bezpłatnego dostępu do programu Smart! wszystkim konsumentom. Biorąc pod uwagę efekt bazy, wspaniale jest widzieć, że nasz biznes tak dobrze się rozwija” – komentuje Francois Nuyts, prezes Allegro.

“Od marca ubiegłego roku branża handlowa dotknięta była kilkoma lockdownami o różnym stopniu restrykcyjności. Obecnie sklepy stacjonarne zostały ponownie otwarte, a konsumenci znów mogą swobodnie decydować o sposobie spędzania czasu i miejscu robienia zakupów. Nie tylko utrzymaliśmy, ale wręcz zwiększyliśmy naszą bazę aktywnych kupujących o kolejne 7 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, a coraz większy wybór i konkurencyjne ceny spowodowały, że konsumenci wydają na naszej platformie coraz więcej” – dodaje.

Liczba aktywnych kupujących wzrosła o 7,2 proc. r/r do 13,2 mln w drugim kwartale, pomimo powrotu do działalności sklepów stacjonarnych po całkowitym lockdownie w poprzednim roku.

Jak podkreślono, duża część nowych kupujących, pozyskanych w trakcie lockdownu wprowadzonego w drugim kwartale 2020 roku pozostała aktywnymi użytkownikami.

Roczna kwota wydawana przez aktywnego kupującego wciąż rośnie i osiągnęła wysokość 2969 zł (wzrost o 29,4 proc. r/r i o 3,1 proc. kw/kw).

“Dzisiejsze wyniki udowadniają, że nasza strategia zakładająca nieustanne inwestowanie w jakość obsługi klienta, a także pakiet Smart!, Allegro Pay i wiele innych innowacji powstałych z myślą o kupujących i sprzedających pozwoliły nam utrzymać znaczną część dodatkowego popytu ze strony kupujących wykreowanego po wybuchu pandemii COVID-19 i dobrze przygotowały nas na drugie półrocze 2021 roku” – mówi Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.

Zatrudnienie w Allegro.eu wzrosło do ponad 3750 pracowników, a w drugim półroczu 2021
roku trwa rekrutacja na kolejne 950 stanowisk w obszarach rozwoju oprogramowania,
biznesu, obsługi klienta i logistyki.

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: Allegro, Wiadomoscihandlowe.pl