Czwartek, 18 stycznia 2024
Wpływ Spotify

Należąca do Amazona marka Audible oficjalnie potwierdziła, że redukuje o 5 proc. zatrudnienie.

Jak wskazano, rok 2023 był “mocnym rokiem” i że “firma jest w dobrej kondycji”, ale dodano: “Jednak, aby zapewnić nam dalsze sukcesy w nadchodzącym roku i w przyszłości, biorąc pod uwagę coraz trudniejszy krajobraz, przed którym stoimy, musimy podjąć tę trudną decyzję już teraz”.

“Redukcja i zwiększenie wydajności to sposób, w jaki będziemy musieli działać teraz – i w dającej się przewidzieć przyszłości – aby nadal dostarczać najlepsze historie audio naszym klientom na całym świecie”.

Starszy analityk ds. mediów w Enders Analysis Abi Watson skomentował “The Bookseller”: “Wszystkie raporty, które widzieliśmy, wskazywały na ogólny wzrost wielkości globalnego audiobooka w zeszłym roku – i nie widziałem ani nie słyszałem niczego, co by temu zaprzeczało. Jedną z możliwych odpowiedzi [dlaczego doszło do cięć] jest to, że Spotify znacznie zmniejszył udział Audible w rynku, odkąd w zeszłym roku dodał 15 godzin bezpłatnych audiobooków dla subskrybentów premium “.

Spotify wprowadziło swoją ofertę audiobooków dla amerykańskich subskrybentów szybciej niż oczekiwano w listopadzie ubiegłego roku, po pierwotnym uruchomieniu oferty w Wielkiej Brytanii i Australii. Wszyscy główni wydawcy książek, w tym Penguin Random House, uzgodnili ograniczone umowy na streaming ze Spotify w ramach ekspansji.

 

Podaj dalej
Autor: W
Źródło: The Bookseller