Piątek, 16 lutego 2024

Konkurs „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” obchodzi właśnie dziesiąte urodziny. Biedronka od 2015 roku wspiera debiutujących pisarzy, autorów opowiadań dla dzieci i zaprasza już do udziału w kolejnej edycji konkursu.

Na autora lub autorkę zwycięskiego tekstu czeka 100 tys. złotych i wydanie książki dostępnej we wszystkich sklepach sieci Biedronka.

Konkurs składa się z dwóch etapów. W pierwszym etapie sieć Biedronka zaprasza do udziału osoby, które lubią pisać z myślą o dzieciach. W konkursie może wziąć udział każdy pełnoletni obywatel Polski, który nie ma na swoim koncie profesjonalnej publikacji książkowej z nadanym numerem ISBN. Zadaniem uczestnika jest przygotowanie tekstu o objętości od 20 do 60 tysięcy znaków (włącznie ze spacjami) na dowolny temat, zgodnie z możliwościami poznawczymi dzieci w wieku od 4 do 10 lat (dokładny wiek odbiorcy w tym zakresie obiera piszący). Uczestnicy mogą przesłać maksymalnie trzy teksty w ramach jednej edycji.

Rejestracja na stronie konkursu https://piorko.biedronka.pl/.

W pierwszym etapie teksty należy nadsyłać do 21 marca.

Wyniki pierwszego etapu zostaną ogłoszone 17 maja podczas Targów Książki i Mediów Vivelo 2024 w Warszawie, na PGE Narodowym.

Czas płynie szybko i nieubłaganie, kto ma dzieci, ten najlepiej to widzi. Naszym dzieckiem jest konkurs „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Wraz z zespołem organizacyjnym i znakomitą kapitułą cieszymy się, że nasz konkurs to prawdziwy znak jakości dla młodych twórców. Co roku konkurencja jest ogromna, do tej pory otrzymaliśmy łącznie ponad 31 000 zgłoszeń w obu kategoriach, co najlepiej pokazuje, jak istotny jest to projekt. W ten sposób wspieramy czytelnictwo wśród najmłodszych i umożliwiamy dobry start kariery debiutującym twórcom – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji w sieci Biedronka i jeden z jurorów konkursu Piórko.

Drugi etap konkursu rozpocznie się również 17 maja i potrwa do 1 lipca (do godz. 23:59). W tym etapie zaproszeni zostaną debiutujący ilustratorzy, którzy będą mieli za zadanie stworzyć ilustracje do zwycięskiego tekstu z pierwszego etapu. Najlepsze prace graficzne zostaną wybrane przez jury i połączone z tekstem w jedną, niepowtarzalną książkę. Wyniki drugiego etapu zostaną ogłoszone 23 września 2024 roku. Książka zwycięzców trafi do sprzedaży w sieci sklepów Biedronka 14 listopada 2024 roku.

Dotychczas w ramach konkursu wydano dziewięć książek.Laureaci otrzymali łącznie nagrody o wartości 1,8 mln zł od organizatora i fundatora – sieci Biedronka.

Do tej pory książki wydane w ramach serii Piórko trafiły do ponad 560 000 polskich dzieci.

 

Podaj dalej
Autor: ET