Niedziela, 2 listopada 2008


Centrum Doradztwa i Informacji Difin Sp. z o.o.


00-768 Warszawa, ul. Kostrzewskiego 1, tel. (022) 8514561, 8514562, fax (022) 8419891, http://www.difin.pl, e-mail redakcja@difin.pl

 

Przychody wydawnictwa Difin (łącznie z wydawnictwem Difin i Müller) wyniosły w 2007 roku 6,1 mln zł, z czego na sprzedaż książek przypadło 5,8 mln zł (wzrost o 4 proc. w porównaniu do roku 2006). Kapitały własne wyniosły na koniec 2007 roku 2,52 mln zł, zaś zysk netto – 640 tys. zł. Opublikowano 142 tytuły, w tym 137 nowości. Średnia cena katalogowa książki wyniosła 48,00 zł. Firma zatrudnia 22 osoby.


Struktura sprzedaży w wydawnictwie wyglądała następująco: prawo – 10 proc., podatki – 35 proc., publikacje biznesowe – 40 proc., edukacja – 10 proc., i psychologia – 5 proc. Pod względem formy wydawniczej dominowały książki, które dały firmie 90 proc. jej przychodów, reszta przypadła na czasopisma.


Difin to dzisiaj trzy spółki – Centrum Doradztwa i Informacji Difin (wydawnictwo książkowe), Polskie Centrum Budownictwa Difin i Müller (czasopisma z branży budowlanej) oraz Edit (drukarnia offsetowa). Wszystkie łączą osoby Tadeusza Bąka i jego małżonki Bożeny, jako współwłaścicieli. Wymienione podmioty osiągnęły w 2007 roku ok. 14 mln zł przychodu i ok. 2 mln zł zysku netto. Przychody samego Difinu w 2007 roku to 4,58 mln zł.


Dwa lata temu silny nacisk położyliśmy na rozwój oferty z takich dziedzin jak psychologia i socjologia, chcąc mocniej zaistnieć na rynku podręczników akademickich. Weszliśmy także w segment podręczników do szkół ponadgimnazjalnych, w takich przedmiotach jak rachunkowość i przedsiębiorczość, co okazało się sporym sukcesem pomimo bardzo silnej konkurencji. Difin obecny jest dzisiaj w kilku segmentach, zdecydowanie najsilniej w prawie, podatkach i rachunkowości, na różnym poziomie edukacji – od książek szkolnych po poradniki dla przedsiębiorców i literaturę akademicką
– opowiada Izabela Babul, dyrektor działu marketingu i sprzedaży.


Stosunkowo słabo firma obecna jest w segmencie nowych mediów – część zasobów udostępnia na swojej stronie internetowej (odpłatnie i nieodpłatnie), nie sprawdził się natomiast pomysł sprzedaży zabezpieczonych przed kopiowanie publikacji w formie plików PDF.


Firma współpracuje z hurtowniami ogólnymi (Azymut, Matras) i specjalistycznymi (Kodeks 2002, Jerzy, Dom Handlowy ABC, Bibliofil), a także bezpośrednio z księgarniami. 50 proc. obrotu realizowane jest przez hurtownie, 30 proc. przez księgarnie, 20 proc. sprzedaży przez dział telemarketingu, księgarnię internetową i przedstawicieli handlowych.


Jeżeli chodzi o podręczniki, zdecydowanie najlepiej sprzedają się „Podstawy ekonomii” Janiny Mierzejewskiej-Majcherek. Inne to „Podstawy marketingu” Aldony i Roberta Nowackich oraz „Zasady rachunkowości” Anny Kuczyńskiej-Cesarz. Sukces pierwszej z tych książek bierze się m.in. stąd, że jego autorka odbywa rocznie ok. 60 szkoleń, a w każdym z nich uczestniczy ok. 40 osób. Przy mniejszej liczbie uczestników organizacja szkolenia po prostu nie opłaca się. Sukcesy naszych podręczników biorą się także z dołączania do nich programów na płytach CD – np. narzędzi bardzo przydatnych w rachunkowości
– mówi Izabela Babul.


Najliczniejszą i najbardziej rozpoznawalną ofertą Difinu są publikacje z zakresu rachunkowości, zarządzania i podatków. Jednocześnie coraz większym uznaniem cieszy się seria poradników psychologicznych dla rodziców, nauczycieli i pedagogów. W jej ramach w 2007 roku ukazały się m.in.: „Patologie wśród dzieci i młodzieży” Stanisława Kozaka, „Ja i grupa” Justyny Święcickiej, „Psychologiczna interwencja w sytuacjach kryzysowych” i „Psychologia sądowa” Andrzeja Lipczyńskiego.


W grudniu 2007 roku zapoczątkowana została seria „Wielcy Ludzie Biznesu”. Jako pierwsza ukazała się książka „Nie żałuję niczego. Wspomnienia” autorstwa Carly Fioriny – opis kariery „potężnego menedżera w spódnicy”, wieloletniej szefowej Hewletta-Packarda. Dla tego typu literatury podpisano umowę z firmą Platon, która jest dystrybutorem książek do Empiku.


Bestsellerem 2007 roku okazała się „Historia. Repetytorium dla kandydatów na studia prawnicze, historyczne, politologiczne i socjologiczne” Marka Chmaja, Wojciecha Sokoła i Janusza Wrony, a także: „Podstawy ekonomii” Janiny Mierzejewskiej-Majcherek, „Fundusze i usługi pożyczkowe dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw” Barbary Bartkowiak, Stanisława Flejterskiego i Przemysława Pluskota, „Nowe zasady opodatkowania spadków i darowizn w 2007 roku” Krystyny Chusteckiej oraz „Analiza ekonomiczna w ujęciu praktycznym” Grzegorza Gołębiowskiego i Agnieszki. Tłaczały.


W 2007 roku laureatem konkursu Złote Skrzydła „Gazety Prawnej” dla młodych autorów książek specjalistycznych został Marek Panfil za „Fundusze private equity. Wpływ na wartość spółki”. Publikacja została uznawana za najlepsze opracowanie z dziedziny zarządzania.

 

Wydawnictwo Difin funkcjonuje od 1991 roku, kiedy na rynek trafiła pierwsza publikacja z serii „Vademecum Podatnika” (wcześniej Difin prowadził szkolenia dla grupy, która stała się odbiorcą jego książek). W ofercie znajdują się również dwa czasopisma dla przedsiębiorców: „Vademecum Podatkowo-Księgowe” – dwutygodnik specjalizujący się w dostarczaniu profesjonalnej informacji z zakresu podatków, rachunkowości, ubezpieczeń społecznych, prawa pracy i bankowości oraz kwartalnik „Problemy rachunkowości”. W Internecie Difin prowadzi Portal Podatkowy (www.podatki.difin.pl).

 

Difin – najważniejsze dane

 

Podaj dalej