środa, 11 stycznia 2023
Już 28 tys. Paczkomatów

Grupa InPost podsumowała ub. rok. W 2022 roku firma dostarczyła 744,9 mln przesyłek, o 44 proc. więcej niż rok wcześniej. W Polsce wolumen przesyłek wyniósł 508,4 mln paczek (+20 proc. r/r).

Na koniec 2022 roku InPost miał 27 939 urządzeń Paczkomat, w tym w Polsce 19 306 (+17 proc. r/r), a na rynkach międzynarodowych 8 633 sztuk (+120 proc. r/r).

Liczba skrytek na koniec ubiegłego roku wyniosła 2,9 mln sztuk w Polsce (+21 proc. r/r) i 651 tys. (+196 proc. r/r) na rynkach zagranicznych.

“To był kolejny dobry rok dla Grupy InPost. Zanotowaliśmy rekordowe wolumeny zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych. Udało się to osiągnąć pomimo trudnych warunków makroekonomicznych będących wyzwaniem dla całego sektora e-commerce. Wyjątkowa jakość oferowanych przez InPost usług spowodowała, że był to kolejny rok wzrostu udziału na podstawowym, polskim rynku. W okresie przedświątecznym w Polsce jako jedyna firma na rynku logistycznym, po raz kolejny zagwarantowaliśmy dostawy do ostatnich dni przed świętami. Pomimo rekordowych wolumenów, na poziomie nawet 5 mln paczek dziennie, nasz wskaźnik NPS (Net Promoter Score – wskaźnik lojalności klientów) wzrósł z 75 proc. do poziomu 81 proc.  w badaniu w grudniu 2022. Te wyniki potwierdzają, że sieć urządzeń Paczkomat InPost to najwygodniejsza, najbardziej elastyczna i najbardziej prokonsumencka forma dostaw dla e-commerce” – skomentował Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.

Przekazał także, że francuski Mondial Relay, operujący na drugim najważniejszym dla Grupy rynku, zanotował rekordowy, przekraczający wcześniejsze założenia, wzrost. “Rosnący we Francji popyt na nasze usługi ugruntowuje nasze przekonanie o słuszności założeń co do skali i tempa planowanego procesu inwestycyjnego w tym kraju zarówno w sieć logistyczną, jak i rozbudowę sieci maszyn Paczkomat” – uważa Rafał Brzoska.

Także rynek brytyjski przyniósł pozytywne zaskoczenie. “Zapotrzebowanie na usługi Grupy wzrosło do takiego poziomu, że zdecydowaliśmy się na czasowe ograniczenie ich dostępności z powodu obaw o przepustowość u naszego partnera logistycznego. Motywuje to nas do rozbudowy logistyki na rynku brytyjskim, tak aby w pełni odpowiadała oczekiwaniom naszych klientów” – mówi prezes InPost.

Podaj dalej
Autor: W
Źródło: Dlahandlu.pl