Piątek, 21 kwietnia 2023
Nowa odsłona kampanii NPRCz 2.0

23 kwietnia, w Światowym Dniu Książki i Praw Autorskich, startuje nowa odsłona kampanii społecznej Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 (NPRCz 2.0) na lata 2021 – 2025 pod hasłem „Czytanie ma tylko dobre strony”.

Jej bohaterami są mole książkowe, których perypetie odkrywamy w animowanym miniserialu.

Animowany cykl, zrealizowany w ramach NPRCz 2.0, obejmuje cztery odcinki, „które w niestandardowy sposób inspirują do czytania”. Głosów molom książkowym użyczyli znani i lubiani aktorzy, muzycy, sportowcy i twórcy internetowi: Małgorzata Kożuchowska (mól Krystyna), Natalia Kukulska (mól Alicja), Ewa Szykulska (mól Janina), Renata Jusis (gąsienica Wioletta), Cezary Żak (mól Pułkownik), Piotr Cyrwus (mól Przemysław), Maciej Musiałowski (mól Miłosz), Karol Kłos (mól komentator sportowy) i Jacek Chełchowski „Zio” (mól komentator telewizyjny).

Jak czytamy w opisie, „miniserial ukazuje świat moli książkowych, które od tysiącleci dbały o książki. Żywiły się tym, co niszczy papier – zarodnikami grzybów, bakteriami i innymi mikroorganizmami. To właśnie dzięki molom książkowym przetrwały egipskie papirusy, średniowieczne manuskrypty, pierwsze egzemplarze książek drukowanych przez Gutenberga, a nawet Konstytucja 3 maja. Przez lata mole książkowe były najlepszymi przyjaciółmi książek, jednak w ich świecie pojawili się ‘zjadacze’ papieru, którym stawiają czoła pozytywni bohaterowie”.

Miniserial „Mole książkowe” ma zwracać uwagę na rolę, jaką czytanie pełni w życiu człowieka, a także ma przypominać, że książki są dobrymi towarzyszami naszej codzienności, a czytanie – wartością samą w sobie, nawet jeśli poświęcamy mu niewiele czasu.

Serial jest adresowany zarówno do młodszych odbiorców, jak i dorosłych oraz seniorów.

Pierwsze działania komunikacyjne z molami książkowymi w roli głównej potrwają do końca czerwca i będą realizowane przede wszystkim w Internecie, w tym kanałach własnych NPRCz 2.0 i ambasadorów, a także w telewizji, radiu oraz na nośnikach outdoorowych. Na potrzeby promocji oprócz miniserialu powstały trailer, plakat i krótkie materiały wideo. Kampania internetowa, telewizyjna i radiowa promująca „Mole książkowe” obejmie zarówno klasyczną kampanię spotową, jak i działania niestandardowe. Kampania w sieci będzie kierowała ruch do kanału NPRCz 2.0 na YouTube i znajdującej się tam playlisty z „Molami książkowymi” oraz strony www NPRCz 2.0.

Za kampanię odpowiada Narodowe Centrum Kultury, które koordynuje komunikację NPRCz 2.0. Autorem koncepcji miniserialu jest grupa Mumio, a producentem wykonawczym – studio Badi Badi. Wsparcie
w przygotowaniu kreacji promocyjnych zapewniła agencja Punchline. Od 23 kwietnia miniserial będzie dostępny na kanale NPRCz 2.0 na YouTube:

https://www.youtube.com/@narodowyprogramrozwojuczyt5971

W kolejnych tygodniach NCK zapowiada materiały z molami książkowymi dla bibliotekarzy i edukatorów, służące codziennej pracy z czytelnikami. W ramach NPRCz 2.0 będą też realizowane kolejne spotkania plenerowe z serii „Czytanie na trawie”, konkursy w mediach społecznościowych i inne niestandardowe działania z udziałem liderów opinii czy mural, który powstanie w centrum Warszawy. Komunikacja będzie odwoływała się do moli książkowych – nowych bohaterów marki.

Z okazji nadchodzącego Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich, operatorzy Programu zachęcają też wszystkich do sięgnięcia po książkę ulubionego pisarza lub do odkrywania nieznanych tytułów i autorów. „To świetna okazja, aby obdarować książkowymi prezentami bliskich i przyjaciół oraz pochwalić się domową biblioteczką w mediach społecznościowych. Umieśćcie w swoich postach ze zdjęciami domowych bibliotek hasztagi: #biblioteka, #nprcz, #czytamznprcz20 i oznaczcie profile mediów społecznościowych Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 (Facebook: @NPRCz2.0, Instagram: nprcz2.0). Będziemy je udostępniać” – zachęca NCK.

Podaj dalej
Autor: ET
Źródło: NCK