Wtorek, 8 lutego 2022

Pierwszy miesiąc nowego roku dobiegł końca i przyszedł czas na podsumowania. Które podcasty i audiobooki zdobyły tytuł najchętniej słuchanych produkcji audio w styczniu? Audioteka prezentuje swoje zestawienie top 10.

Styczeń to dla wielu osób, w szczególności dzieci i młodzieży, moment odpoczynku od codziennych obowiązków i ferii zimowych, co znajduje swoje odniesienie w najczęściej słuchanych produkcjach audio.

TOP 10 audiobooków

Wśród pięciu najpopularniejszych kategorii, wybieranych w aplikacji Audioteki w pierwszym miesiącu 2022 roku, znalazły się produkcje dla dzieci i młodzieży, fantastyka, kryminały i thrillery, beletrystyka oraz literatura faktu.

– W niektórych województwach Polski już w styczniu rozpoczęły się ferie zimowe, nie dziwi więc fakt, że na najwyższym miejscu podium wybieranych w styczniu kategorii znalazły się produkcje dla dzieci, a na pierwszym miejscu zestawienia top 10 lektura szkolna, a zarazem superprodukcja w gwiazdorskiej obsadzie – „Charlie i fabryka czekolady”. Niezmiennie w zestawieniu najchętniej słuchanych pozycji króluje też seria audiobooków o Harrym Potterze – mówi Monika Bazdyga, Head of Marketing, Audioteka S.A.

Wysokie miejsca na liście najpopularniejszych słuchowisk w styczniu zajmują ekranizowane w ostatnim czasie tytuły, tj. „Diuna”, „Wiedźmin” oraz „Behawiorysta”, a także produkcja „Nadchodzi III wojna światowa”, której geopolityczna tematyka interesuje szerokie grono odbiorców ze względu na sytuację za wschodnią granicą Polski.

  1. „Charlie i fabryka czekolady”, Roald Dahl, wydawca: Audioteka
  2. „Sen o wolnym świecie. Odcinek 1”, Łukasz Migura, wydawca: Audioteka
  3. „Harry Potter i Kamień Filozoficzny”, J.K. Rowling, wydawca: Pottermore Publishing
  4. „Diuna”, Frank Herbert, wydawca: Dom Wydawniczy REBIS Sp. z o.o.
  5. „Behawiorysta”, Remigiusz Mróz, wydawca: Wydawnictwo Filia
  6. „Wiedźmin 1.1 – Wiedźmin”, Andrzej Sapkowski, wydawnictwo: SuperNOWA
  7. „Krew elfów. Tom 1”, Andrzej Sapkowski, wydawnictwo: SuperNOWA
  8. „Nadchodzi III wojna światowa”, Jacek Bartosiak, Piotr Zychowicz, wydawca: Dom Wydawniczy Rebis.
  9. „Nigdy”, Ken Follett, wydawnictwo: Wydawnictwo Albatros
  10.  „Przepaść”, Remigiusz Mróz, wydawnictwo: Wydawnictwo Filia

TOP 10 podcastów

Wśród dziesięciu najczęściej słuchanych przez użytkowników Audioteki produkcji audio z kategorii podcasty królują autorskie produkcje, dostępne tylko w Audiotece.

– Jeśli chodzi o zestawienie podcastów w połowie stycznia swoją premierę miał nowy cykl autorstwa Marty Niedźwieckiej pod tytułem „Cnoty męskości” i to właśnie ta produkcja zajęła pierwsze miejsce na liście najczęściej słuchanych podcastów. Z naszych nowości bardzo dobrze przyjęty został także audioserial „Sen o wolnym świecie”, w którym występują, m.in. Marcin Hycnar, Artur Dziurman i Przemysław Bluszcz – podsumowuje Monika Bazdyga

  1. „Cnoty męskości”, wydawca: Audioteka
  2. „Tak wiele zależy od czerwonej taczki”, wydawnictwo: Audioteka
  3. „Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS”, wydawnictwo: Uniwersytet SWPS
  4. „Nowa Audio Fantastyka”, wydawca: Audioteka
  5. „Rzeczy ulubione – Anna Gacek, jej goście i wszystko, co najważniejsze”, wydawnictwo: Audioteka
  6. „Podkast Powszechny”, wydawnictwo: Tygodnik Powszechny
  7. „Radio Książki”, Wydawca: Audioteka, Wyborcza.pl
  8. „Sweet 00’s”, Wydawnictwo: Audioteka
  9. „Ten podcast filmowy”, autor: Konrad Korkosiński, Piotr Maszorek
  10.  „Zbrodnia na poniedziałek”, autor: Wojciech Chmielarz

***

Audioteka – powstała w 2008 roku, zostając prekursorem branży audiobooków w Polsce. Jej słuchacze dzięki m.in. superprodukcjom czy audioserialom mogą oddać się jakościowej, cyfrowej rozrywce.  Obecnie, za pośrednictwem swoich produktów, zapewnia dostęp do największego katalogu audio po polsku, z biblioteką zawierającą ponad 19 500 pozycji, w tym superprodukcje z najlepszymi reżyserami i największymi polskimi gwiazdami oraz świetną oprawą muzyczną. Audioteka to także jakość oferowanych produktów cyfrowych, którą zapewnia doświadczony zespół ekspertów. Oferuje wyselekcjonowane treści w 11 językach, m.in po niemiecku, czesku, hiszpańsku i turecku. Produkuje ponad 30 000 godzin treści rocznie na nasze trzy główne platformy – “Audioteka”, “Lecton”, oraz dedykowane pracownikom firm “Inspiro”. Audioteka to nie tylko tradycyjne audiobooki. Jej produkcje obejmują nowe formaty, takie jak audioseriale, treści edukacyjne, audio dokumenty, programy informacyjne, medytacje prowadzone, treningi uważności czy audycje podróżnicze. Tworzy ją zespół doświadczonych specjalistów, znających nie tylko swoich słuchaczy, ale też potrzeby rynku. Dlatego też marka mocno wspiera kulturę, czego przykładem jest autorski program „Usłysz kulturę”, wspierający finansowo projekty związane z pisaniem scenariuszy, tekstów, spin-offów oraz produkcją treści.

Podaj dalej
Autor: Audioteka