Czwartek, 27 stycznia 2022

Wydawnictwo Poznańskie zakończyło 2020 rok ze znakomitym wynikiem. Odnotowano wzrost przychodów o 24 proc. – z 24,7 mln zł do 30,63 mln zł. Zysk netto wyniósł 5,33 mln zł.

W skład Grupy Wydawnictwa Poznańskiego wchodzą obecnie marki: Wydawnictwo Poznańskie (literatura piękna, historia, non-fiction), Czwarta Strona (literatura obyczajowa i kryminalna), We need YA (literatura młodzieżowa) oraz Zygzaki (literatura dla dzieci).

“Wydawnictwo rozwinęło znacząco publikacje książek w wersji elektronicznej, posiadając w ofercie na koniec 2020 roku ponad 500 tytułów, także w formacie audio (książki do słuchania). Poprzez rozwój swojej oferty wydawniczej, intensywne wsparcie obszaru wydawniczego z zakresu literatury pięknej oraz rozwój nowoczesnych form emisji treści literackich i przy nieustannie utrzymywanym wysokim poziomie merytorycznym i edytorskim Wydawnictwo Poznańskie w roku sprawozdawczym znacząco wzmocniło swoją pozycję na rynku książki” – czytamy w sprawozdaniu finansowym.

Więcej w najbliższym wydaniu dwutygodnika “Biblioteka Analiz”.

Przypomnijmy, że Wydawnictwo Poznańskie otrzymało tytuł Wydawca Roku 2018 przyznawany przez Bibliotekę Analiz i “Magazyn Literacki KSIĄŻKI”. Oficynę uhonorowano „za wysokie standardy literackie i edytorskie oraz profesjonalne i odpowiedzialne łączenie funkcji kulturowej z komercyjną”.

 

 

Podaj dalej
Autor: ET