Piątek, 14 października 2011


Wydawnictwo Wiedza i Praktyka Sp. z o.o. (WiP)


03-801 Warszawa, ul. Łotewska 9a, tel.
(022) 5182727, fax (022) 5182750, http://www.wip.pl, e-mail cok@wip.pl

 

Drugi rok z rzędu wydawnictwo Wiedza i Praktyka odnotowało wysoki wzrost przychodów ze sprzedaży publikacji, tym razem o 18 proc., do poziomu 63,5 mln zł. Nakładem oficyny ukazało się 37 tytułów, z czego 7 to pierwsze wydania. Sprzedano ponad 1,57 mln egz. publikacji. Wynik finansowy netto uzyskany w 2006 roku to 4,89 mln zł, zaś kapitały własne wynosiły 14,15 mln zł. Ponownie wzrosło zatrudnienie i na koniec roku wydawnictwo miało 188 etatowych pracowników. Plany na 2007 rok zakładają dalsze zwiększanie zatrudnienia, nawet o 15 proc. W 2006 roku firma znalazła się wśród laureatów organizowanego przez Instytut Zarządzania programu Inwestor w Kapitał Ludzki, w którym oceniany jest rozwój kadry, jasna i przejrzysta polityka personalna oraz umiejętność budowania kultury organizacyjnej w firmie.


Wydawnictwo od wielu lat jest niekwestionowanym liderem na rynku publikacji wymiennokartkowych skierowanych do biznesu. Oprócz księgowych, głównymi odbiorcami są: menedżerowie, kadrowcy i prawnicy. Z firmą współpracuje blisko 700 autorów i redaktorów. Pierwszym etapem informacji profesjonalnej jest podanie w publikacji, że na przykład jakaś ustawa się zmieniła. Potem następuje komentarz do niej, a na końcu porada, jak ten fakt wykorzystać w praktyce. Naszym celem jest uczyć, jak się poruszać w obrębie zmieniającego się prawa, a nie jak je omijać – mówił Filip Nowicki, prezes wydawnictwa
.


Publikacje Wiedzy i Praktyki dostępne są wyłącznie w sprzedaży wysyłkowej, oficyna w ogóle nie współpracuje z księgarniami, zrezygnowano też z prób sprzedaży w sieciach door-to-door. Wydawnictwo dociera do klientów również poprzez tematyczne portale internetowe, m.in. jest właścicielem najpopularniejszego polskiego portalu finansowo-księgowego „Portal FK”, który działa od marca 2002 roku. Opłata za pełny dostęp do jego zasobów kosztuje 49 zł miesięcznie. W pierwszym kwartale 2007 roku z portalu korzystało średnio 114 tys. użytkowników, a e-mailowy newsletter (wysyłany raz w tygodniu) subskrybuje ponad 50 tys. osób. Liczba jego użytkowników to blisko 60 tys. osób
. Katalog portalu zawiera ponad 5 tys. artykułów. Od kilku lat najlepiej sprzedają się te same tytuły: „Prawo Pracy – Personel od A do Z”, „Ubezpieczenia społeczne w praktyce”, „Poradnik Podatnika”, „BHP w firmie” oraz „VAT w praktyce”.


Znajdujące się w ofercie publikacje wydawane są w czterech działach tematycznych: podatki i rachunkowość (12 tytułów), personel (14 tytułów), zarządzanie firmą (16 tytułów) oraz komputery (6 tytułów), łącznie 48 tytułów w połowie 2007 roku.


Pod szyldem Akademia Wiedza i Praktyka firma prowadzi działalność szkoleniową, organizując zarówno szkolenia otwarte, jak i zamknięte. Prowadzone kursy obejmują następujące zagadnienia: podatki, rachunkowość, kadry i płace, ubezpieczenia, budżet, prawo, zarządzanie, finanse.

 

Wydawnictwo Wiedza i Praktyka obchodzi w 2007 roku dziesięciolecie istnienia. Powstało z inicjatywy właścicieli wydawnictwa KiK Konieczny i Kruszewski s.c. oraz wydawnictwa Verlag Norman Rentrop – jednego z największych wydawnictw fachowych w Niemczech. Norman Rentrop ma ok. 100 tytułów w ofercie, z czego ok. 40 to newslettery, a reszta – edycje wymiennokartkowe. Roczny obrót to ok. 100 mln euro. Poza Polską firma zainwestowała w: Szwajcarii, Austrii, Francji i Rumunii. Polska jest na drugim miejscu pod względem wielkości ich sprzedaży.


Pierwszym tytułem Wiedzy i Praktyki był „Poradnik podatnika”, który błyskawicznie odniósł sukces i do dziś jest aktualizowany. Kolejne to m.in.: „Reklama w praktyce”, „Poradnik komputerowy”, „Ubezpieczenia społeczne w praktyce”, „Poradnik profesjonalnej sekretarki” czy „Poradnik dyrektora finansowego”. W 2007 roku Wiedza i Praktyka, jako jedyny przedstawiciel branży wydawniczej, otrzymała wyróżnienie w programie Firma Przyjazna Klientowi. Aby firma była konkurencyjna, wysoki poziom obsługi klienta musi być standardem, to wskaźnik rozwoju organizacji. Bardzo cieszymy się z tego wyróżnienia, będziemy robić wszystko, by w przyszłym roku osiągnąć jeszcze lepszy wynik – mówi Robert Wierzbicki, szef PR w wydawnictwie
.

W sierpniu 2007 roku nastąpiły zmiany w zarządzie firmy, który opuścił dotychczasowy wiceprezes Witold Olejnik.

 

Wiedza i Praktyka – najważniejsze dane

 


 

Podaj dalej