Czwartek, 18 sierpnia 2011
WydawcaImpuls
AutorHenry A. Giroux, Lech Witkowski
RecenzentHAB
Miejsce publikacjiKraków
Rok publikacji2010
Liczba stron526


Henry A. Giroux, uczony i humanista amerykański
oraz Lech Witkowski, polski profesor, są współautorami
tej imponującej księgi. Symbole nonkonformizmu
naukowego – tytułuje autorów prof. Zbyszko
Melosik. […] „Ich teksty zamieszczone w tym kompendium
stanowią krystalizację współczesnej myśli
krytycznej. Dają kompletny i niezwykle kompetentny
jej obraz – wyłaniający się z wnętrza tego dyskursu”
– pisze prof. Melosik. Stawiają pytania o obraz
i kształt naszej współczesności. Parają się pedagogiką
krytyczną „teoretycznie gęstą, analitycznie rzetelną, politycznie
ważną i pedagogicznie odpowiedzialną teorią” – jak wyjaśnia w posłowiu
prof. Tomasz Szkudlarek. Zajmują się dyskusją o roli edukacji i pedagogiki
jako nauki, opisują „trajektorie rozwoju myślenia naukowego”. Poszukują
„optymalnych sposobów pojmowania i wyjaśniania rzeczywistości oraz
„doskonałej prawdy”, absolutnej reprezentacji rzeczywistości”.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ