Tytułowy Key Account Manager to nikt inny jak kierownik
sprzedaży ds. kluczowych klientów. Czyli
właściwie jakich? Każdy przedsiębiorca wie, że firma
nie może funkcjonować bez klientów, a kilku
z nich może generować lwią część dochodów. Ale
nie tylko czynnik finansowy definiuje kluczowego
klienta. Każda firma sama ustala kryteria.
Autor, socjolog, negocjator, posiadający doświadczenie
w pracy z każdym kanałem sprzedaży,
krok po kroku prowadzi czytelnika po wszystkich
zagadnieniach związanych z pracą Key Account Managera, a robi
to w sposób bardzo przystępny. Oprócz omówienia specyfiki pracy,
nie zabrakło podpowiedzi, jak skutecznie porozumieć się z partnerem
biznesowym i jak prowadzić negocjacje. Oddzielny rozdział poświęcono
roli emocji w pracy. Intencją Krzysztofa Kałuskiego było pokazanie,
że dobry Key Account Manager łączy w sobie wiele umiejętności:
analityka, psychologa, przywódcy, negocjatora, dyplomaty i moderatora,
a pracując na tym stanowisku trzeba nieustannie pracować nad
sobą, być otwartym na nowe wyzwania i czasem mieć zupełnie nowatorskie
podejście do biznesu. Zawarte tu rady nie ograniczają się
do banałów‚ lecz wynikają z doświadczenia i obserwacji.
Poradnik z czystym sumieniem można polecić zarówno tym, którzy
rozpoczynają zawodową przygodę, ale też kierownikom z wieloletnią
praktyką, dla których lektura może być źródłem inspiracji. Autor rekomenduje
swoją publikację studentom, przedstawicielom handlowym,
managerom i dyrektorom, którzy chcieliby poznać inną sferę zarządzania
współpracą z klientami oraz tym wszytkim, którzy „obawiają się zetknięcia
z perswazją, kłamstwem i emocjami, mogącymi zniszczyć nawet
najbardziej precyzyjnie przygotowane spotkanie biznesowe”.