Wtorek, 30 sierpnia 2011
WydawcaOficyna Wydawnicza Impuls
AutorAgnieszka Lasota
RecenzentKF
Miejsce publikacjiKraków
Rok publikacji2010
Liczba stron192


Nie jest to – o czym świadczy już choćby nazwa wydawcy
– poradnik dla rodziców pragnących (jeszcze)
lepiej porozumiewać się ze swoimi pociechami. To
książka zdecydowanie naukowa i – jak we wprowadzeniu
pisze jej autorka – pionierska, koncentrująca
się na „szczegółowej analizie porównawczej sprawności
niejęzykowych dzieci polskich w okresie wczesnego
dzieciństwa”. Chodzi to zarówno o werbalne,
jaki i pozawerbalne, oparte na gestach, sposoby wyrażania
myśli i emocji niedorosłych. Akcent badawczy
położyła natomiast Agnieszka Lasota na korelacji między rozwojem
kompetencji pozajęzykowych a umiejętnościami stricte językowymi. Co
ważne – podkreśla autorka – wyniki przeprowadzonych przez nią badań
potwierdziły ogromną rolę jakości interakcji między rodzicem a dzieckiem
w rozwoju komunikacyjnych kompetencji tego ostatniego.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ