środa, 31 sierpnia 2011
WydawcaWydawnictwo SWPS Academica
RecenzentJG
Miejsce publikacjiWarszawa
Rok publikacji2010
Liczba stron470


Gry komputerowe wciąż jeszcze bywają traktowane
jako łatwa i niewybredna rozrywka dla młodych
ludzi, a osobom starszym i statecznym nie
wypada przyznawać się do grania. Tymczasem jest
to medium, które nie tylko pasjonuje coraz większe
rzesze odbiorców (i to nie tylko pryszczatych
wyrostków z zapuchniętymi od wpatrywania się
w ekran oczami), ale wręcz wkracza w każdą dziedzinę
naszego życia, całkowicie je przemieniając.
Antologia tekstów opracowana przez znanego badacza
i entuzjastę gier z warszawskiej SWPS Mirosława Filiciaka ukazuje
to zjawisko z perspektywy różnych dziedzin nauki: historii i antropologii
kultury, socjologii, medioznawstwa, ekonomii czy psychologii. Znajdziemy
tu niezwykle interesujące artykuły dotyczące m.in. metodologii badania
gier, ich kwalifikacji (czy gra komputerowa to medium analogiczne
do literatury czy filmu, czy też zaawansowana technologicznie odmiana
zabawy?). Przeczytamy opracowania badań o wpływie gier na psychikę
pojedynczego gracza (który jest o wiele bardziej złożony i wcale nie taki
katastrofalny, jak to „jest powszechnie wiadome”) oraz na życie społeczne,
dowiemy się sporo o estetycznej przyjemności, która może być udziałem
uczestnika gry i o tym, czy gracz jest jedynie odbiorcą, czy może
być także twórcą. Bardzo ciekawe są artykuły dotyczące zastosowania
gier dla celów innych niż rozrywka, takich jak np. ekonomia i edukacja.
„Światy z pikseli” to znakomite, obszerne kompendium pogłębionej wiedzy
o grach, które można polecić wszystkim czytelnikom.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ