Piątek, 12 października 2018
Finał przejęcia Readfy możliwy w styczniu

Firma Legimi, oferująca e-booki i audiobooki w modelu abonamentowym, podpisała umowę kupna 100 proc. udziałów spółki Readfy prowadzącej serwis z e-bookami w modelu freemium. Transakcja zostanie zrealizowana, jeśli Legimi zapłaci ustaloną cenę do stycznia przyszłego roku. To kolejna runda rozmów dotyczących przejęcia Readfy przez Legimi. Początkowo zapowiadano, że negocjacje zakończą się do kwietnia. Jednak w maju Legimi zawiesiła rozmowy, ponieważ pozyskała bowiem tylko 30 proc. z planowanego 3,62 mln zł ze sprzedaży dwóch serii akcji.

W ostatnich dniach Legimi poinformował, że podpisało umowę kupna 100 proc. udziałów Readfy. Poznańska firma ma sfinalizować ją do końca stycznia 2019 roku.
„Celem przejęcia Readfy jest zwiększenie zasięgu działalności spółki i upowszechnienie jej usługi abonamentowej na rynku niemieckim. Dzięki transakcji, Legimi uzyska dostęp do szerokiej bazy użytkowników Readfy – serwis posiada 400 tys. zarejestrowanych użytkowników, z czego z aplikacji korzysta regularnie 60 tys. użytkowników miesięcznie. Zdaniem zarządu (…), połączenie oferty Readfy z Legimi pozwoli m.in. zwiększyć potencjał monetyzacji tej bazy, dzięki sprawdzonym na rynku polskim rozwiązaniom abonamentowym” – uzasadniono w komunikacie Legimi.

Według zapowiedzi, klientom Readfy zaproponowana zostanie flagowa oferta Legimi, czyli „Czytnik za 1 EUR”, czego efektem ma być istotny wzrost liczby subskrybentów oferty emitenta na rynku niemieckim. Ponadto, przejęcie niemieckiego podmiotu może znacząco poprawić siłę negocjacyjną Legimi w relacjach z wydawcami na rynku niemieckim. „Obecnie Readfy dysponuje umowami z ponad 300 wydawcami, oferując 180 tys. tytułów w modelu reklamowym, a twórcami i udziałowcami Readfy są osoby doskonale znane na lokalnym rynku książki” – dodano w komunikacie.

Readfy działa w Niemczech, oferuje 80 tys. niemieckojęzycznych e-booków w modelu reklamowym (użytkownicy mogą czytać e-booki w zamian za oglądanie reklam). W ub.r. firma notowała średnio ok. 10 tys. euro wpływów miesięcznie. Z jej platformy korzysta 400 tys. użytkowników, a czego 60 tys. robi to każdego miesiąca.

Z kolei Legimi, w pierwszej połowie br., zanotowało 4,6 mln zł wpływów sprzedażowych, o 38 proc. więcej niż rok wcześniej. Spółka miała 471 tys. zł zysku EBITDA i 6000 zł zysku netto. Liczba klientów usługi abonamentowej firmy wzrosła w skali roku o 47 proc. do 26 358, a liczba abonentów oraz klientów korporacyjnych i bibliotecznych – o 87 proc. do 39 020.

Źródło: Legimi

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?