Od osoby pracującej na stanowisku menedżera wymaga się współcześnie, aby była dobrym organizatorem, mentorem i wizjonerem. Na jej barkach spoczywa zdobywanie przewagi nad konkurencją i dostosowywanie do zmiennych warunków rynkowych, a jednocześnie rozwój pracowników, zarządzanie finansami i zarządzanie w sytuacjach kryzysowych. Michael Armstrong dokładnie policzył kluczowe umiejętności, które musi posiadać dobry menedżer – jest ich aż 56. Światowej sławy ekspert w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi dokładnie je opisał, wskazując też na skuteczne metody postępowania. Warto skorzystać z jego porad i wskazówek, bo chociaż nie ma uniwersalnych rozwiązań, to książka pozwala usystematyzować wiedzę i zrozumieć istotę zarządzania, które autor zdefiniował tak: „zarządzanie polega na wyznaczaniu pracy, a następnie zlecaniu ludziom zadań niezbędnych do jej wykonania w sposób zapewniający racjonalne wykorzystanie zasobów”.
Osoby, które już pracują na stanowisku menedżera, zarządzania uczyły się od swoich przełożonych, nie zawsze z góry szedł dobry przykład, dlatego warto zweryfikować swoją wiedzę z poradnikiem napisanym przez eksperta, na dodatek poradnikiem, który cieszy się powodzeniem od lat – najnowsze wydanie jest już dziesiąte (zostało poprawione i uaktualnione).